הודעות והגיגים

המלצה על ספרים-טרילוגיה מאת סטיג לרסון


1. נערה עם קעקוע דרקון - מיכאל בלומקוויסט, בעלים ומו"ל של כתב העט 'מילניום', מאהבה של שותפתו לכתב העט – אריקה ברגר*, מתבקש על ידי תעשיין שוודי קשיש ורב השפעה, לחקור את היעלמותה של קרובת משפחתו. מהחקירה עולה שמדובר במשפחה שחלקים נכבדים ממנה נגועים בפסיכופתיה וסדיזם. את החקירה הוא מנהל בסיועה של האקרית מחשבים ליסבת סאלנדר שאת שירותיה שכר מחברת אבטחה 'מילטון סקיורטי'. 512 עמ'.

2. הנערה ששיחקה באש – מיכאל בלומקוויסט חוקר פרשיית סחר בנשים בעקבות רצח זוג חבריו שעמל על ספר בנושא. במהלך החקירה שהוא מנהל, מתבצעים מקרי רצח מסתוריים בהם מעורבת ליסבת סלאנדר ואף נחשדת בביצועם. מעשי הרצח מתבצעים על מנת לנסות לסכל כתבה שמיכאל עומד לפרסם בנושא. מהחקירה עולה שליסבת עומדת בסכנת אישפוז בבית חולים לחולי רוח. 588 עמ'

3. הנערה שבעטה בקן צרעות - ליסבת מאושפזת במצב קריטי לאחר שנורתה בראשה ונקברה בחיים ע"י אביה, מרגל שערק מרוסיה לשוודיה ועל ידי אחיה למחצה. במהלך אישפוזה היא מסייעת למיכאל ולאחותו, עורכת הדין אניקה ג'ניני, בכישוריה כהאקרית לפענח את מקרי רצח ולהביא להוכחת חפותה מהחשדות נגדה. 649 עמ

יש לי, כמו לאוהבי קריאה אחרים, רשימת ספרים ש"צריך" לקרוא. אחד הספרים ברשימה הוא "הנערה שבעטה בקן צרעות". בחנות הספרים נאמר לי שזהו הספר האחרון בטרילוגיה ועל כן כמובן שקניתי את כל השלושה.

אני לא טיפוס של ספרי מתח, מה גם שמתח היה לי מספיק בחיי כשוטרת ששימשה בתפקידי בילוש, חקירות פשעים והפעלת סוכנים אבל למרות קטעים קצת הזויים פה ושם, נתפסתי ונסחפתי מהמילה הראשונה ועד לאחרונה בטרילוגיה שנקראה בנשימה עצורה.

נ.ב. *לעובדה ששמי אריקה ושם נעורי ברגר, כשמה של המו"לית של כתב העט 'מילניום' ומאהבתו של מיכאל, אין כל קשר לעובדה שרותקתי לרומן המתח הזה.

נ.ב. 2: אני קוראת בזאת למנות את מיכאל בלומקוויסט למפכ"ל משטרת ישראל. בלי ספק יוריד דרסטית את עקומת הפשיעה.

תגובות