פוסטים

קבלת שבת בעזה

קבלת שבת בעזה / אביעד גוטפריד

רחוב עזה 1 בירושלים הוא משכנו של אוהל המחאה לשחרור גלעד שליט. רציתי לשיר את השיר שלי באוהל המחאה ולתת אותו כשי לנועם שליט. למען מטרה זו דיברתי עם אוהד, שאחראי על ארגון אירועים באוהל והוא הפנה אותי לאורחים של אותו יום. מכיוון שבין כה וכה רציתי השבוע לנפוש קצת, לקחתי חדר במוטל במרחק 400 מטר מהאוהל, שמצאתי דרך אתר d.co.il של בזק, שאפשר לי למצוא מקום לינה ברדיוס קרוב לרחוב עזה.


כבר שלושה חודשים שאני עובד על הפרויקט "צבא של חברים" – מיזם אומנותי לשחרור גלעד שליט. את השיר צבא של חברים כתבתי והלחנתי לפני כמעט שנה. בהתחלה היה רק הטקסט שפרסמתי באינטרנט והיו הרבה תגובות אוהדות. העבודה על הפרוייקט הייתה איטית ומדורגת.

אין ספק שלתגובות האנשים על יצירות שלך יש השפעה מאוד חזקה, לפעמים העדרם יכול לפגוע. אבל כשהחלטתי להפוך את השיר שלי לפרויקט, הרגשתי מין תחושה של שליחות, רצון לעשות משהו חדש, ייחודי. זה העסיק אותי הרבה שעות, והיה בזה גם משהו מאוד מרגיע. יש משהו בעשייה אלטרואיסטית למען מטרה חשובה שגורם לך להרגיש ממש טוב עם עצמך.

אני מקווה שהשיר ישפיע על המורל של המשפחה, ויגרום להשפעה על דעת הקהל ויסיף אפילו במעט על מקבלי ההחלטות, (כפי שאמרו לי ידידי).

ערכתי לשיר גרפיקה מיוחדת בכתב של גלעד, הגרסא הראשונה לא יצאה משהו, אבל הגרסא השנייה של השיר צבא של חברים בכתב ידו של גלעד שליט הייתה מרגשת במיוחד.

את הסקיצה שעשו לי באולפן לא אהבתי. אז את המוזיקה שתשמעו בקבלת שבת עשיתי באולפן שלי לבד. ובסוף יצרתי גם קליפ מרגש בביצוע של ארי פוליטי. את כל העבודה עשיתי בעצמי. העבודה על פרויקט שהיה חשוב לי, עזרה לי למתוח את היכולות שלי יותר ממה שידעתי שאני יכול. זה הרגשה נהדרת שאתה יכול לעשות דברים שלא יכולת קודם, זה גם חוסך המון בעלויות.

כאמן, אני מרגיש שיש לי את הכוח לעורר הזדהות ולהשפיע על אנשים דרך רגש, זו לפי דעתי המטרה הנעלה ביותר של אומנות. כשקראתי תגובות של אנשים בפייסבוק לשיר ולשאר חלקי הפרויקט לא יכלתי להישאר אדיש. רציתי שזה יהיה שיר הנושא למען גלעד שליט, ממש כמו השיר על רון ארד. אני מאמין שזה אפשרי.

הפעם הראשונה ששרתי את השיר הייתה בעצרת בכרם שלום ב 25-6-2011 היום בו ציינו חמש שנים שגלעד בשבי. באותו יום הכריז יואל מרשק, (מנהל העמותה "צבא החברים של גלעד"), על השיר שלי כהמנון צבא החברים. באירועי "לילה לבן – בתל אביב" שרתי יחד עם ארי פוליטי:

גלעד עדיין חי / רוצים אותך בבית / הקמנו צבא של חברים. / חיכה יותר מדי / ואין עלה של זית / אנחנו למענך שרים. באותו ערב עשינו הקלטה של השיר. שהושמע למחרת בגל"צ.

בכל שבוע, קיבוץ או יישוב אחר מארגן את קבלת שבת. השבוע קבוצת מעיין מגן יבנה ארגנה שירה בציבור וקבלת שבת. נועם אמר שהוא הופתע, כי בדרך כלל יש קיבוץ שמגיע, והפעם זו קהילה מתוך יישוב אז הוא לא בדיוק הבין מי אלה גן יבנה שצריכים להגיע. אחרי קבלת השבת הזמינה אותי סמדר, שהנחתה את הערב, לשיר את השיר שלי. זה הייתה מחווה מאוד מרגשת.

לפני העלייה התרגשתי המון וחשבתי מה להגיד, אבל כשעליתי לשיר הכל נעלם. אחרי שהצגתי את עצמי נועם לחץ לי יד ונתתי לו את השיר שכתבתי בכתב היד של גלעד. חשתי גאווה עצומה, הצלחתי להגיע עם הפרוייקט למקום הנכון ביותר, למשפחת שליט. אחרי קבלת השבת הצטלמנו.

המטרה שלי היא, שהשיר יזוהה בציבור עם הנושא של גלעד שליט, בדיוק כמו השיר של רון ארד. ואני בטוח שהוא יקבל את המקום הראוי לו. הדרך שלי להשפיע על דעת הקהל  ולעורר הזדהות בעם היא דרך מוזיקה. לכן גם קראתי לקבוצה בפייסבוק: צבא החברים של גלעד - קמפיין פייסבוק.

בשלב הזה סיימתי העבודה על הפרוייקט ואני יוצא איתו לתקשורת.

אם יש לכם דרך לעזור לי להפיץ את השיר באמצעי התקשורת תבוא עליכם הברכה. 

אם אתם מעוניינים בשירותי כתיבה, הלחנה ועיבוד או גרפיקה באיכות גבוהה, אנא פנו אליי.

הצטרפו עכשיו לקבוצה "צבא החברים של גלעד - קמפיין פייסבוק"

הגרסא הסופית לפוסטר "צבא של חברים" בכתב ידו של גלעד שליט 

צפו בוידאו מקבלת השבת באוהל המחאה.

צפו בוידאו מהעצרת בכרם שלום ב 25-6-2011

צפו בקליפ הרשמתי של המנון צבא החברים של גלעד.

צפו בתמונה שלי עם נועם שליט.

תודה רבה,

אביעד גוטפריד.

תגובות