פוסטים

סקירת עיתונות השבוע שהיה מ-19/12-25/12/10

תקציר הפרשת השבוע:

משוגעים, הסתה?, ניקוי מערכות, פנטזיות, שיתוק מוחין, פיצוץ גרעיני, טיטולים, הזנחה, סנטה ישי, קידום יצירתי, פסגת הפחד, סופר זק"א, מלתעות, מספרים חלשים, עורלות בזולו, פאשיזם ישראלי, משיח לא בא, אנרכיה?, או"ם-שמום, פוליטיקה ארסית, פיצוץ בועת הנדל"ן, וירא כי טוב, ישיבה אקדמית, אלא לראותם בלבד, הסתופפות באוהל, רווחה ש"סניקית, אתנן, בעילה שלא כדרך הטבע.

1.לחרדים לא מספיק הפטור משירות בצה"ל על בסיס תורתם אומנותם, מסתבר שרבים מהם מוציאים פטור משירות גם על בסיס פרופיל 21 שמאפשר להם לעזוב את הלימודים ולעבוד. מבקשי הפטור הם אולי נוכלים, אך המשוגעים האמיתיים הם מקבלי ההחלטות.

2.אלי ישי תקף בחריפות את שותפיו לקואליציה "בזמן האחרון גוברת ההסתה נגד החרדים". מעניין למה!

3.ביבי עומד למנות מספר שרים לטיפול מערכתי בטבריה בעקבות הידרדרות במצבה החברתי והכלכלי וכן שיקום אתריה התיירותיים. אני הייתי מוסיפה לרשימה גם את המקומות הבאים: שכונת (הללא) תקווה, רמלה, לוד, באר שבע, בני ברק, בית שמש, רהט, עכו, טירה, שדרות, אשקלון וקצרה היריעה.

4. נתניהו התגאה בימים האחרונים שפנה לממשל בארה"ב לקדם את נושא שחרורו של פולארד. לדובר הבית הלבן אין צל של מושג במה מדובר ומכחיש מכל וכל כאילו נתניהו פנה אליהם בנושא. כנראה שמדובר בעוד ערך באינציקלופדיה העבה של הבטחותיו הלא ממומשות של נתניהו.

5. מאידך יתכן שחלק מ-5 ליטר מסם האונס GBL (שגורם בין היתר לדיכוי מערכת העצבים), שנקנה באמצעות האינטרנט ע"י 5 צעירים תל אביבים, ומגיע במצב צבירה של נוזל שקוף, הגיע לנתניהו במסווה של מים זכים.

6. מסמך שדלף מווייקיליקס: ישראל תקפה את הכור הסורי. וואלה!? איזה קטע! הייתי בטוחה שהכור התפוצץ עצמאית בגלל תקלה במערכת קליית הגרעינים!

7. מייסד וויקיליקס מבטיח: החשיפות הבאות בוויקיליקס יחשפו  שיטות עבודה של המוסד. כתבנו מזהיר את הציבור: "כל סוגי הטיטולים שנוסו על וויקיליקס הוכחו כאינם יעילים".

8. ראש עיריית ירושלים, ברקת, מתלונן: "נתניהו מזניח (לא רק) את ירושלים".

9. המהגרים והמסתננים בדרום תל אביב מתחילים להתכונן לחג המולד. הם מחכים לסנטה ישי.

10. מועצת הרשות השנייה אישרה לכל אחד מהערוצים המסחריים לשדר 10 שעות של ריאליטי בשבוע לעומת 6 השעות עד כה. הרשות השנייה, שמחויבת במסגרת תפקידה ל"קידום היצירה העברית הישראלית" עושה את זה עם "האח הגדול" שכנראה מהווה את היצירה העברית- ישראלית המשמעותית ביותר. הייתי מוסיפה שהסיטקום הישראלי המצחיק ביותר הוא דווקא – ערוץ הכנסת.

 

11. אישה מארה"ב לא פוחדת מכלום בגלל מחלה שפגעה בחלק במוחה שאחראי בין השאר על תחושת הפחד. מוצע לבדוק אם פסגת הפחד שלה לא תפעל גם בישראל. וגם, מומלץ לבדוק אם החלק במוח שאחראי על תחושת האחריות פגום בראשי מנהיגנו.

12. מומחים מזהירים שנים מפני פיגוע אווירי של מטוסי נוסעים מטילי כתף. מזה כ-8 שנים, אינספור דיונים והחלטת ממשלה למיגון מטוסי נוסעים, לא נעשה דבר למרות שהציוד מעלה אבק במחסנים. מומלץ לביבי לדאוג מעכשיו לסופר זק"א לאיסוף גופות מפוזרות בטווח נרחב.

13. מצרים: "חשפנו מרגלים ישראלים שבאו לחטוף תיירים מהמזרח הרחוק ממצרים לישראל רק כדי להחזירם כעבור כמה ימים לסיני". פרשה זו באה בהמשך לפרשת ריגול תמוהה אחרת על- פיה המוסד שלח כרישים לחופי סיני כדי להבריח את התיירים לישראל. כתבנו מוסר שבכוונת המצרים לבחון אפשרות להוצאת פרופיל 21.

14. חלשים במספרים. 15% מהמורים בביה"ס היסודיים נכשלו במבחני מתמטיקה. אחדים אף קיבלו ציון 25 מתוך 100 אך למרות זאת ימשיכו ללמד. ועל זה נאמר - פני הדור כפני הכלב.

15. לאחר שמלך זולו הציב ביצוע מילה כתנאי קבלה למשמר המלכותי, הזמין צוותים רפואיים מישראל לביצועם. כתבנו מוסר ששמע את חיילי המשמר צועקים "כל העורלות בזול(ו)!"

16. אין כניסה לחרדים, אין כניסה לערבים, אין כניסה למוגבלים, אין כניסה לזרים. אלה השלטים שמונפים בהפגנות לאחרונה. אני תוהה מי ומתי יונף השלט "אין כניסה לכלבים וליהודים" ועל ידי מי.

17. נתניהו לא בא, נתניהו גם לא מתקשר. ביבי התקשר לאשת הכדורגלן הפצוע אבי כהן כדי לחזקה בשעתה הקשה אך לא טרח להתקשר למשפחות ששכלו את יקיריהם בשריפה. למה? זה בגלל שהוא צמחוני או בגלל שלא רוצה לבזבז 44 שיחות?

18.הפרקליטים שובתים ועבריינים משוחררים, מערך הכבאות קורס, החל מהשבוע הבא שביתת הרשויות המקומיות שכפועל יוצא ממנה, ייערמו ערימות אשפה ולא יחולקו דו"חות. יש לזה הגדרה, נדמה לי שקוראים לזה "אנרכיה"?

19. מאסר עולם לראש החונטה בארגנטינה שאחראי לחיסולם והיעלמותם של עשרות אלפים. כנראה שראש החונטה הנדון הצליח לפעול בדממה מוחלטת כי אחרת איך ניתן להסביר שהאו"ם וארגוני זכויות אדם לא ידעו על כך?

20. צעיר שהוכש ע"י נחש קוברה קטלני שגידל בביתו, נאבק על חייו. למה לגדל נחש לא חוקי אם אפשר לגדל פוליטיקאי חוקי? בעצם אינני בטוחה אם יש נסיוב נגד הכשת פוליטיקאי.

21. נמצאה דרך לפיצוץ בועת הנדל"ן. לשכן מוקצה מחמת צבע/דת/מין/עדה/לאום בשכנות לדירות יקרות.

22. הרב מוטי אלון מעביר שיעורי דת בביתו של משה קצב. וחשפו ערוותם בצוותא וירא כי טוב?

23. סטודנט נזקק יקבל 500-600 ₪ לחודש. אברך יקבל קצבה חודשית 1040 ₪ לחודש. מומלץ לסטודנטים להחליף את מקום לימודיהם לישיבה וירטואלית, או לפקולטה למדעי ההונאה.

24. ויכוחים סביב הדמויות שיעטרו את שטרי הכסף. בגין, רבין, רחל, ש"י עגנון. הכי לירה. ממליצה להטביע דמויות אקטואליות, עם התחייבות שנראה אותם על שטרות (שוודאי יאבדו במהירות מערכם) בלבד.

25. תנאי הסיוע לחרדים בוגרי שירות אזרחי שמשרתים שנה אחת יהיו מעתה שווים לסיוע שניתן לבוגרי צבא שמשרתים 3 שנים. יש בהחלט קווי דמיון: החרדים קוראים בתורה באוהלה, ואילו החיילים קורעים את התחת באוהל הצבא.

26.כתבנו לענייני חרדים מוסר ששר השיכון אריאל אטיאס שכנע את שר האוצר להגדיל את התקציב לשכונה החדשה המיועדת לחרדים בפריפריה. הם יקבלו הנחה של כ-30% לדירה ממחיר השוק. אכן, צריך להקל עליהם לאחר שקרעו בתורה.

27.לא תקום ועדת חקירה למצב הכבאות. 8 הצביעו נגד ו-3 בעד. אני תוהה אם כל אחד מהשמונה שהתנגדו קיבל 20 מיליון ₪ כמו אורי אוריאל והאם השלושה שהצביעו בעד לא ידעו שגם הם יכולים לקבל.

28.מתמטיקה גבוהה. הממשלה נתנה לסטודנטים 50 מיליון ₪ ולקחה מהם 50 מיליון ₪. יש כאן לדעתי עבירה על סעיף "בעילה שלא כדרך הטבע".

 

תגובות