פוסטים

סקירת עיתונות - השבוע שהיה מ-12/12-18/12/10

תקציר הפרשת השבוע

סחורה פגומה, אתנן, מחבלים משכילים, התמכרות לקראק, ליבוי האש, שיחוד נערת ליווי, זאב-זאב, סבלנות, גיור בכאילו, ערבי אוהב ישראל, מדינה אדיבה, אצבע אלוהים, התבוללות, טלוויזיה מדכאת, מריחואנה שימושית, רוח שמאלנית, השכלה משפטית, הסוף לבונגה-בונגה?, מס תענוגות, זה הזמן לצרוח, שוטר בפוטנציה עבריין באימפוטנציה.

1. הילרי קלינטון מותחת ביקורת על אהוד ברק ובין היתר מאשימה אותו ש"מכר" לממשל האמריקאי נתניהו שלא היה ולא נברא. על פי חוק חדש שחוקק לאחרונה, ניתן יהיה להחזיר סחורה כל עוד לא נעשה בה שימוש ולקבל תמורתה את הכסף חזרה. במקרה של נתניהו ניתן יהיה להוכיח שמדובר בסחורה וירטואלית. 

2. בש"ס וביהדות התורה התנגדו בחריפות להצעת חוק הגיור של ח"כ דוד רותם, על פיו יוכרו גיורי צה"ל. ש"ס אף איימה במשבר: "זה ייהרג ובל יעבור". בסופו של דבר הם שוכנעו להתפשר. שוב ויכוח על גובה האתנן.

3. התורכים מציגים: המשט הבא לעזה בדרך. במשט צפויים להשתתף בין היתר כ-40 איטלקים, מתוכם כמה אינטלקטואלים. האם הכוונה היא שבין 40 האיטלקים יהיו 3-4 אקדמאים והיתר מחבלים או שכל ה-40 הם מחבלים בעלי תואר אקדמי?

4. העיתונאי הבכיר תום פרידמן מתח ביקורת חריפה על ישראל בניו יורק טיימס. לדבריו ארה"ב היא ספק הקראק של ישראל. סהדי במרומים! עכשיו אני מבינה למה הממשלה שלנו בקריז!

5. הכבאים הפלסטינים שסייעו במאמצי הכיבוי בכרמל, לא הורשו להיכנס לישראל כדי להשתתף בטקס הוקרה שהוכן עבורם בעוספיה. באמת תהיתי איך אפשרו להם להיכנס כדי לסייע בכיבוי השריפה.

6. אורי אוריאל קיבל 20 מיליון ₪ לישיבות ההסדר כדי שיצביע נגד וועדת חקירה. כתבנו מוסר שיש לו סיכוי טוב להפוך לנערת ליווי אקסקלוסיבית שמקבלת שוחד.

7. חוק הגיור או אנחנו. אלי ישי מאיים על נתניהו שיפרוש מהממשלה. ואנחנו אומרים לישי "מספיק עם ההבטחות, הגיע הזמן לפעול. אפילו נסראללה עומד בהבטחותיו". 

8. הנשיא פרס יבקר במאיץ החלקיקים בז'נווה. הוא וודאי יגיד להם "אם אני הצלחתי, גם אתם תצליחו. סבלנות היא שם המשחק".

9. בני זוג לא קיבלו תעודת נישואין כיוון שהכלה הודתה שלא טבלה במקווה. ברבנות ביקשו ממנה שלפחות תחתום הצהרה כאילו טבלה, אך היא סירבה כי לא רצתה לשקר. על פי תפיסה זו, הם גם צריכים לקבל גיור של מי שכאילו התגייר.

10. בעקבות פשרת הרבנים, מותר להשכיר דירות לערבים אך רק לכאלה שאינם "שונאי ישראל". אם כך, אין כל בעיה, שתיים-שלוש דירות מושכרות לערבים זה באמת לא קריטי. וגם, כתבנו מוסר שהרבנים עוסקים כעת בחיבור שאלון לדיירים ערבים פוטנציאלים, "מי אוהב את המדינה ומי לא ומדוע".

11. הופסקה ההקצבה ל-37 כוללים החשודים בזיוף. במסגרת פשיטות משטרתיות, נתפסו בישיבות אלפי תעודות זהות מזויפות וציוד לזיופם. כתבנו מוסר: ראשי הפלגים החרדים מודים למדינה שמתגמלת אותם ברוחב לב.

12. גבר בן 40 הסובל מתסמונת דאון הותקף בשבת והוכה קשות ע"י גבאי בית הכנסת מפני שביקש שחברו יעלה במקומו לתורה. איש מעשרות המתפללים לא נקף אצבע. אני דווקא מבינה, המתפללים חששו שמא יחללו שבת אם ינקפו אצבע אלוהים לשווא.

13. בנו של הרב עובדיה יוסף: "אשכנזי החוזר בתשובה חייב לקבל על עצמו את הפסיקה הספרדית ובכך הופך לספרדי". וכמנהג החרדים אפשר להתפלפל: מה יקרה לחוזר בתשובה שאביו ספרדי ואמו אשכנזייה? האם בנותיו תוכלנה ללמוד בביה"ס בעמנואל? ומה יהיה שמו של גרשון גרושובסקי בספרדית? וכד'.

14. שימפנזה שסבלה מדיכאון קיבלה בגן החיות באוקראינה טלוויזיה כדי לבדר אותה. אם היא לא תצא מהדיכי, כנראה שמדובר בטלוויזיה הישראלית.

15. תושב גרמניה הציב בביתו שיח קנאביס בגובה של כ-2 מטרים במקום אשוח לחג המולד, ומתחתיו אריזות קטנות של מתנות לחבריו. ליהודים הכשרים מומלץ לעשות אותו הדבר לשימוש כסכך בסוכות.

16. רוחות הסערה האחרונה "פינו" 11 מבנים לא חוקיים שנגדם הוצאו צווי הריסה בהתנחלויות. כתבנו מוסר כי לאור הפינוי המהיר, המוצלח, ללא נפגעים וללא תביעות על הטרדה מינית, הוחלט שלפינויים הבאים, יוזמנו מחוללי רוח ענקיים מחו"ל.

17. ראש לשכת עורכי הדין הביע פאניקה מכמות עורכי הדין שמסיימים מדי שנה את הלימודים. כתבנו מרגיע את ראש הלשכה ואומר כי במדינה בה האותיות הקטנות דופקות את כולם, כדאי שלכל אזרח תהיה השכלה משפטית בסיסית.

18. ברלוסקוני ניצח בהצבעה בהפרש של שלושה קולות ממפלגה מתחרה שהצביעו במפתיע בעדו. כתבנו מוסר שהשלושה חששו שאם ברלוסקוני יודח, מסיבות הבונגה-בונגה ייפסקו.

19. בגרמניה נמצאה דרך יעילה לכסות גירעונות בלי לייקר מיסים. המועצה באחת הערים הכריזה על "מס תענוגות" שעל פיו יצאניות שמבקשות לעבוד בתחומי העיר ייאלצו לשלם 6 יורו לאישור עבודה יומי. קופת העיר אמורה להתעשר בכ-750 אלף יורו בשנה. לתשומת לב משרד האוצר שמתכוון לייקר את הארנונה כדי לממן את הרפורמה בכיבוי אש.

20. עבריינים כבדים משתחררים בזה אחר זה ממעצר ומבתי הכלא בגלל שביתת הפרקליטים. זה הזמן לפשוע, זה הזמן לרצוח, זה הזמן לצרוח.

21. אדם שגרם לתאונה עם נפגעים בעת שנהג שיכור, לא ייאסר כדי לא לפגוע בסיכוייו להתגייס למשטרה. כתבנו מוסר שמומלץ מעתה לכל אדם לפתוח בהליכי גיוס למשטרה כך שאם יהיה מעורב בתאונה, יוכל לבקש התחשבות במצבו.

 

תגובות