פוסטים

סקירת עיתונות-השבוע שהיה מ-5/12-11/12/10

תקציר הפרשת השבוע:

יחסים לוהטים, אינטרסים, מחסור בנייר טואלט, חרקירי בהכשרת הבד"צ, כפיות טובה, שטיון, תמימות דעים, הפיצוי, סקרים, אולטרה שיזוף, יום הטמטום הלאומי, אוי-אוי-אוי-אכלו לי-שתו לי, ירידה מהארץ, ילקוט הכזבים, מזון מתחזה, צינתוקים, המילה שלא עומדת, עורף קשיח, אין כרמל והוד, עדנה למחבלים, הסיוע הסקנדינבי, אני גבר!, מבצעי המוסד נחשפים, על טמטום ואהבלות, החובש שלא ברח, עובדים עלינו, מקור חוקי נירנברג, מבחן פיזדה, הקלות בסגר, יונה הנביאה, מישמש של אסונות.

1. מטוסים מרוסיה, קפריסין, יוון, תורכיה והרשות הפלסטינית מסייעים לכבות את השריפה בכרמל. חלק מהמדינות הודיעו כי למרות הגשת העזרה לא מדובר בהתחממות היחסים. מה לא התחממות!? מדובר ביחסים לוהטים!

2. ובאותו עניין. לא צריך להתרגש מכך שהפלסטינים מסייעים לנו בכיבוי השריפה, הם פשוט דואגים לעתיד הקרוב, שמדינתם ומדינת החרדים תיוותר על תילה.

3. עלולה לדעתי להיות בעיה עם הוועדה העשירית שעומדת לקום בנושא מערך הכיבוי. לאחר השריפה בכרמל, לא יוותרו עצים לייצור גלילי נייר עליהם ייכתבו המסקנות שישמשו לאחר מכן לניגוב ישבנים.

4. אלי ישי שקל לעשות חרקירי אבל הרבובדיה אמר לו שזה לא יהודי ולא כשר. לאור הנחיית הרב, גם שטייניץ ונתניהו ביטלו את החרקירי המתוכנן.

5. משרד הפנים קיבל מהממשלה 70 מיליון ₪ למען מערך הכיבוי. לדעתי, מדובר פשוט באי הבנה. אלי ישי הבין שהכסף מיועד לכיבוי בויילרים במקוואות, כיבוי חשמל בישיבות, כיבוי נרות בבתי הכנסת וכדומה. במקום להודות לו על הרצון לחסוך, באים אליו בטענות!

6. הרב עובדיה – האש נגרמה בגלל חילול שבת, הבצורת בגלל ח"כ אמסלם, והשטויות שאני מדבר בגלל שטיון ממאיר.

7. הנייה: השריפה היא עונש מאלוהים. סוף-סוף יש תמימות דעים בין יהודים למוסלמים.  

8. יש מקור כספי לכיסוי נזקי השריפה. ברק מוכר את נכסיו. בלאו הכי מסתבר שהסולם לא מגיע עד הקומה בה דירתו ממוקמת.

9. הכבאים דרשו תקציב ונתניהו קבע: קודם נעשה סקר דעת קהל. אני בספק אם נתניהו באמת רוצה לדעת מה הקהל חושב.

10. בקרקס הנודד, (ישיבת הממשלה) התקיימה השבוע בכרמל. פניו של נתניהו שפעו שיזוף בריא. אור הזרקורים באמת עושה לו טוב.

11. באותה ישיבת ממשלה הוחלט להכריז על יום אבל לאומי. אני דווקא הייתי מציעה שמות אחרים כמו: "יום הטמטום הלאומי, יום הפדיחה, יום המחדל הלאומי, או יום -איפה היינו עד היום ולא עשינו כלום - הלאומי" וכדומה.

12. ישי - עושים בי לינץ' בגלל שאני מזרחי. מה, גם נתניהו, שטייניץ וברק מזרחים!?

13. אבסורד: בבעלות משפחת עופר חברה ישראלית המובילה בעולם בחומרים מעכבי בעירה. החומרים מיועדים למדינות בחו"ל. ישראל מייצאת לחו"ל מכשור להתפלת מים. נראה שעדיף להגר לאותן מדינות אליהן מיוצאים המוצרים שמיוצרים בארץ. שם בטוח יותר.

14. חברות הביטוח – "ילקוט הכזבים" ישלמו פיצויים לנפגעים. ואני מלכת אנגליה. כתבנו מוסר שחברות הביטוח יכריזו על "יום הטרטור הלאומי".

15. רשתות שונות תורמות מזון לנפגעי הצפון. אליבא דה רפי גינת, מדובר במוצרים שרק מתחזים למוצרי מזון.

16. 14 פעמים ביממה התקשר נתניהו לאלי ישי כדי שיבטל את דרישתו לוועדת חקירה. אז מה, גם בר-לב התקשר 14 פעם ל-א'. 

17. נתניהו לפני 12 שנים: "דרוש פתרון מהיר למערך הכבאות". איך אמר עליו מובראק? "ביבי הוא שרמנטי, אלגנטי אך לא עומד במילה שלו".

18. עכשיו, לאחר כיבוי השריפה, אני רגועה כי אני יודעת שהעורף ערוך ומוכן לקראת מצבי חירום.

19. כתבנו מוסר: לאור הנסיבות, כפר האמנים עין הוד וקיבוץ "עין כרמל" מתכוונים להחליף את שמם ל"אין הוד" ו אין כרמל".

20. לאחר סיוע התורכים ששלחו שני מטוסי כיבוי לכרמל, המבוגר הלא אחראי, נתניהו, מוכן לפצות אותם על הרוגי המרמרה. יש להניח שאם התורכים ישלחו פעם נוספת סיוע כלשהו, נתניהו יציע להם פיצוי גם על נפגעי מחתרת ניל"י.

21. מזג האוויר הסוער הצפוי בסופ"ש מקורו בשקע מסקנדינביה. הסיוע הסקנדינבי לכיבוי השריפה בכרמל מגיע לאזורנו באיחור של כשבוע בדמות גשמים סוערים.

22. פוטין הורה לאוליגרך היהודי רומן אברמוביץ, לממן את בניית האצטדיונים לקראת אליפות העולם בכדורגל ברוסיה. נראה את אברמוביץ' יוצא גבר ומסרב.

23. מתקפת כרישים בחצי האי סיני. המצרים: המוסד עומד מאחורי זה. שוב סוכני המוסד ומבצעיהם נחשפים!

24. דוגמנית העל בר רפאלי הצליחה להסתבך עם מצרים בכך שאמרה "מצרים זה מקום מאוד פרימיטיבי". כתבנו מוסר שבמצרים אין בלונדיניות יפות וטיפשות שמתחתנות עם חבר משפחה בגיל אביהן כדי להתחמק מגיוס.

25. אהוד ברק טיפל באופנוען שהתהפך ונפצע. הרופאים בבית החולים אליו הועבר הפצוע, לא ידעו לאבחן אם ההלם בו הוא נתון נבע מהתאונה או מהחובש. וגם, כתבנו מוסר: לאחר שברק סיים לטפל בפצוע, פנה לכל המלעיזים/המכפישים/הסטיריקנים בבקשה להפסיק לכנותו "אהוד ברח" כי הפעם הוא נשאר.

26. ברק: "המגעים עם ארה"ב בנושא ההקפאה הופסקו כי הם עסוקים מדי בדליפה מצנרת הוויקיליקס". דובר מחלקת המדינה: "יש הרבה מכשולים אבל אנחנו נמשיך לעבוד על הצדדים".

27. הרבנים משתמשים בקדושת התורה כדי לכסות על ערוותם הגזענית. "ואסרת על הנכרי לבוא בשעריך פן יגרום רעות ויחטיא את הרבים בנישואי תערובת". לא ידעתי שמקור חוקי נירנברג בתורה.

28. על פי מבחן פיזדה, אופסססס... סליחה, פיז"ה, התלמידים הישראלים נמצאים קרוב יותר לסוף הרשימה מאשר לתחילתה. לא ברור לי איך זה יתכן במדינה בה רמת המורים נמצאת ביחס ישיר למשכורתם!

29. הקלות בסגר. עזה תוכל לייצא סחורות לחו"ל. מפתיע. חשבתי שהסחורות היחידות אותן הם מייצאים זה מחבלים ולשם כך אין צורך בהקלות בסגר.

30. בימים האחרונים מסיתה יונה צדקת את תשומת לבם של האברכים. היא יושבת בחלון הישיבה בי-ם במהלך השיעורים ורק בסופם עפה לדרכה. כל מאמציהם של האברכים לגרשה, עלו בתוהו. הם וודאי אינם מודעים לכך שהיונה היא בעצם בלש מוסווה שעוקב אחר הכספים שלנו.

31. אני מציעה למר לינדנשטראוס להכין מראש כמה דו"חות לכל המחדלים שבדרך. למשל שאת רעידת האדמה שתגיע יכבו עם מטפי הכיבוי החדשים שנתניהו (אולי) יקנה, ואת מקומם של מסיכות האב"כ שיחסרו לכל האוכלוסייה, (יש רק ל-60%), ימלא הסופר טאנקר החדש שנתניהו (אולי) יקנה.

 

תגובות