פוסטים

אנושיות

 
 
מהו רוע אנושי?
מהו רוע אנושי? 
 
מאז ומתמיד כולם שואלים,פסיכולוגים חוקרים ומנסים להבין מדוע היטלר הרג כל כך הרבה יהודים,מאיפה כל השנאה שלו נבעה כלפיהם?
ידוע שיהודי אירופה היו מאוד איטלגנטיים והם אלה שבעצם גם נטבחו במלחמת העולם השניה,רק בגלל שהיו איטלגנטיים מדי ועבדו במשרות מאוד חשובות ובעלות שכר טוב מאוד,אולי היטלר הרג כל כך הרבה יהודים,כי פשוט קנא ביכולות שלהם בידע שלהם ובמשרות שהם תפסו?

אין ויכוח על זה שהיטלר היה בן אדם לא ממש שפוי,ומלא שנאה כלפי היהודים.
אבל עם כל זה והתכונות האלו שליוו אותו,הוא יכל להנהיג צבא שלם ולעשות כך שכל הגרמנים יהיו בעדו,למה זה קרה באמת? כי הבן אדם עם כל "השגעון",הרוע,והשנאה שלו היה בן אדם ממוקד מטרה ואולי אפילו גאון,כי רק בן אדם כזה היה יכול להרוג כל כך הרבה אנשים ולהקים אימפריה שלמה של שנאה וחיילים שהיו תחת פיקודו,בעקבות השנאה שלו כל הגרמנים ורב הגויים בין אם הם היו רוצים ובין אם לא שנאו את היהודים,כי לא היתה להם שום ברירה אחרת,אם הם לא היו הולכים לפי העדר של היטלר ולפי הגיותיו ומחשבותיו על העם היהודי הם היו נחשבים ונראים כחסרי ערך ואולי היו מושפלים ונרצחים בעקבות זה.

וכעת אעזוב בצד את היטלר ומעלליו,כי אפשר לדבר עליו עד מחר,הוא היה דוגמא קטנה כדי להמחיש לכם מה זה רוע אנושי.

וכעת אנסה להבין בזמן הכתיבה,מהו בעצם רוע אנושי ומאיפה הוא יכול לנבוע ומה הגורמים לכך?

בן אדם שאינו מעריך את עצמו,בקלות לא מסוגל להעריך אנשים אחרים,כי הוא רואה את אישיותו בהשתקפות של אנשים אחרים.

מסקנה: מכאן בן אדם יכול להזיק אם לא לעצמו אז לאחר,רק כי הוא אינו מעריך את עצמו מספיק ומתעוררות אצלו כמה סימני שאלה,כשהוא נתקל בינו לבין עצמו בשאלות,כמו מי אני ומה אני רוצה מעצמי כאדם,לאן אני שואף כאדם וכאישיות? לא רק בפן המקצועי,אלא גם בפן של פיתוח האישיות שלו כאדם.

מסקנה: לאן האדם צריך להתפתח ולשאוף כל חיו אם לא להיות אדם טוב יותר לעצמו ולסביבתו?

מה גורם לאדם להיות מי שהוא באמת?

א. חינוך מהבית,הסביבה שבה הוא גדל.

ב. יחסיו עם ההורים

ג. יחסיו עם החברים,ואיך שהחברים התייחסו אליו,בדרך כלל כשלא מתייחסים אלייך טוב אז הבעיה היא בך ולא באחר,ומשם הכל מתפתח ואם זה לא משתנה עם הזמן,מגיל ההתבגרות אז באמת צריך לשאול את עצמך שאלות,או ללכת לפסיכולוג.

תכונות האדם נטועות בו מיום היולדו לאויר העולם:

תכונות אלו הן גנטיות ומושרשות עמוק עמוק בכל אחד מאיתנו,אם הגנטיקה שלך לא משהו אז יש מצב שגם אתה כאדם לא תיהיה משהו,ז"א לא אדם חומל,לא אדם מבין לזולתו ואפילו אדם כזה אינו מסוגל להבין את עצמו ואת רחשי ליבו.

תכונות יכולות גם להתפתח עם הזמן ועם הסביבה שבה האדם גודל ומאיפה שהוא מזין את נפשו ואת מוחו.

תכונות אופי לא תמיד אפשר לשנות,בעיקר אם הן מולדות וטמונות עמוק בתוך תודעתו של האדם,כמו כן גם תכונות פחות טובות קשה מאוד לשנות במשך החיים והן יכולות ללוות אותנו כל חיינו.

תכונות טובות אפשר לחזק,לשפר,כמו כן גם חסרונות אפשר אבל לא תמיד רק אם באמת רוצים.

בדרך כלל תכונותיו של אדם ואת טבעו של אדם קשה מאוד לשנות וזו מלאכה של אומנים ושאיפה לחכמים כדי להצליח לשנות או לשפר בעצמינו משהו שאולי רקוב כבר מהשורש צריך לעבוד על המידות מאוד קשה ובשקידה,ולשים לב לכל מילה שיוצאת לך מהפה או כל תנועה שאתה עושה.

אז מה עדיף?

להיות ממורמר ומזיק לעצמך ולכולם,או חומל מבין,ואוהב?

הבחירה היא בידיכם.

תגובות