פוסטים

מערכת החיים

לאכול,להתפלל,לאהוב.
 
 
מערכת החיים
 
העולם שלנו נע,הכדור שבו אנו חיים מסתובב סביב צירו,כל הגלקסיקות מסתובבות,בני האדם גם נעים רק המתים נחים.

העולם טוב מבסיסו,הטבע יפה מראשיתו,אם לא הורסים אותו.

האדם הוא גם טוב מבסיסו,אבל אם יש בו תכונות שהן יותר מדי דומינניות כמו אגו,גאוותנות וכו' הם אלה שגורמים לאדם להיות פחות נחמד והבסיס הטוב שלו יכול להתערר במהלך חיו,הבסיס הזה לא יכול להתערר רק בגלל האגו,הוא יכול להתערר גם בגלל כל הדברים הפחות נחמדים שהאדם עובר בחיו.

יש אנשים שככל שיהיו להם חיים קשים,זה רק יעשה אותם לאנשים יותר טובים,ויש את אלה שכשהחיים קשים להם,הם נופלים לסמים או מתמכרים לכל דבר אחר והופכים ליותר ממורמרים ולפי כך הבסיס הטוב הזה שטמון בו מתחילת בריאתו מתערר,ומכאן לדעתי כל האי נחמדות של האדם מתעוררת לחיים.

אנחנו כבני אדם צריכים להזין את גופנו כמו כן גם את נפשנו,הגוף גודל ומתפתח כשנכנס לתוכו מזון בריא וטרי,והנפש מתפתחת על ידי החומר הרוחני,כלומר כשאדם קורא ספר למשל או מאזין למוזיקה קלאסית נגיד או כל מוזיקה שגורמת להתרוממות רוחו וכמו כן גם כשהאדם נהנה מיצירות אומנות כגון ציורים קולנוע וכו' כל אלה מזונות לנפש.יכולים לקום עכשיו אנשים ולטעון שהנפש לא קיימת והשכל הוא זה שצריך את התזונה "הרוחנית" הזו בעצם כלומר השכל חייב ושואף כל הזמן לדעת ולחקר,כי ככה בנוי האדם כל אחד חושב אחרת ואני חושבת שדווקא הנפש שלנו היא זו שצריכה לקבל את כל "המזונות" האלה שהזכרתי לפני כדי להזין אותה,אבל לא נגד השכל כי גם את השכל צריך כל הזמן להזין ולהפעול איתו כדי שלא יתנוון כמובן.

אם אנחנו לא נזין את גופנו במזונות טובים אז נתחיל להתחלש ולחלות,בדיוק כך גם הנפש זקוקה למזונות שלה כדי לא להגיע למצב של אטימות או קפאון,אחרת נחשב לפגרים.

אפילו האינטלקטואליים הכי גדולים מחפשים מדי פעם מפלט רוחני כזה או אחר,כמו יוגה אולי גם תפילה קטנה בלי לשים לכך ממש דגש,אפילו אם אתם לא מאמינים באלוהים.
יצא לכם פעם ככה לזרוק באויר את צמד המילים הלואיי,או הלואי שאני אצליח היום להתקבל לעבודה,או הלואי שאני אצליח במבחן?
ברור שאם האדם בטוח שהוא יצליח ובטוח ביכולותיו ובטוח בזה שהוא הגיע מוכן והכין את עצמו לפני כל הפעולות שבהם הוא רוצה להצליח,אבל מי מכם לא זרק סתם באויר כמה מילות עידוד לעצמו רק בשביל ההרגשה הטובה וכדי שתיהיה לך תקווה להצלחה?

אני בטוחה שרובכם עשו כך ואמרו במהלך חיהם את כל המילים האופטימיות האלה ואפילו אם לא לעצמם אז הם איחלו לאחר להצליח במשהו וכו' וכדומה.

בעיני זו תפילה לכל דבר,כל מה שיוצא מהפה שלנו אלה בעצם תפילות,לכל מילה יש משמעות ענקית וכל מילה יכולה לעשות קסמים.

כל אחד רוצה להרגיש מאושר,כל אחד רוצה להתאהב לאהוב,אפילו אלה שמרגישים עצמאיים חזקים ושיוכלו להסתדר גם בלי בן או בת זוג לחיים,מי שמכריז ברייש גליי שהוא יכול להסתדר לבד,משקר לעצמו !!

הכל קשור לאחר,כל המערכת הגוף של האדם בנויה כך שכל כלי דם וכל סחוס ועצם מחובורים וקשורים אחד לשני,כך גם כל היקום קשור ורק האיחוד בונה,והפירוק מפרק והורס.

בלי אהבה אין חיים בכל מה שמשתמע מהמילה אהבה ובכל מה שמתשמע מהמילה חיים.

אז תאהבו יותר ותשנאו פחות או יותר טוב אל תשנאו בכלל,למרות שאולי לחלק מאיתנו זה קשה לפעמים להתגבר על עצמינו ועל האגו שלנו. אבל הענווה שטמונה בכל אדם תוכל להקל עליו.
 
 
 
 
 

תגובות