פוסטים

סקירת עיתונות- השבוע שהיה מ-7/10-13/10/10

 
תקציר הפרשת השבוע:

נאמנות בזוגיות. הקפאה אנושית. תיק ללא שר. מנוצלי השואה. שיתוף פעולה. דרושים מחדלים. מחזה משעמם. אחים לתא. רצח על כבוד הקציצה. האתיופים כחלקי חילוף. טחינת מים. בהמה טורקית. מוות מהיר. תואר מפוקפק. הבת שילדה את אביה. השמוקים נופשים. מוחות בהזמנה. טינופת יקרה. השתמטות חוקית. דירה בהישג יד. השקעה באג"ח עגבניות. הנגיד הטוב בעולם. האזנה במגדל השן. מיטה מוזיקלית. סחר בביטחון. ק"ג מדינה בשקל. שחיקת טיעון.

1.      אין נאמנות, אין אזרחות.הממשלה צפויה לאשר את החוק שמחייב כל מבקש אזרחות להישבע אמונים למדינה. האם אפשר להחיל את זה גם על זוגיות?

 

2.      עד שיותחל בגירוש העובדים הזרים, ניתן, ברוח התקופה, להקפיא אותם.

 

3.      שרים בלי תיק. בעת שתיקי השרים עם החומרים המסווגים מוסעים על ידי הנהגים, השרים נוסעים לעבודה וחזרה ברכבת התחתית על פי הוראת ראש ממשלת בריטניה במטרה לחסוך. במקרים רבים התיק מגיע ליעדו לפני השר, (מה שמכונה "תיק בלי שר"). הייתי מציעה לשלוח את התיקים ברגל, גם חסכוני, גם בריא.

 

4.      מנוצלי השואה עדיין מחכים לכסף שהאוצר טרם העביר. אולי בגלל ששטייניץ נתן הוראה לצ'פר ולהעניק בונוסים בסך 22 אלף ₪ בשנה לדירקטורים נבחרים בבחירות ממשלתיות כדי שיוכלו לסייע לו להעביר רפורמות. מסקנה – כשיש אינטרס, יש כסף. שמנוצלי השואה ינוצלו כדירקטורים.

 

5.      משטרת ירושלים לא הגיעה לפזר קטטה המונית במזרח העיר, המשטרה הפלסטינית הגיעה תוך דקות בכוחות מתוגברים ופתרו את הבעיה. עיריית י-ם לא משפצת כבישים במזרח העיר, הרשות הפלסטינית משפצת. למה אומרים שאין שיתוף פעולה, אנחנו הרשות המברברת, הם הרשות המבצעת.

 

6.      בעקבות העיסוק במחדלי מלחמת כיפור. אנחנו עוסקים כל כך הרבה במחדלי העבר כאילו אין כבר מחדלים בהווה. ו/או שזה בגלל שאנחנו לא רוצים לגזול את ההנאה מהדורות הבאים?

 

7.      בבריטניה התיאטרון מציע מחזה שבמהלכו יוזמנו הצופים לישון על מיטות. עם שחר תוגש להם ארוחת בוקר. עלות כרטיס – 42 ליש"ט. בכנסת זה בחינם.

 

8.      הנשיא לשעבר קצב נראה מפזז בחתונת בנו של מוטי אלון. אחוות אחים לתא?

 

9.      הכוסברה שומרת על הבריאות. בלוד התפרע גבר, תקף את אשתו, ניפץ חפצים כי לא הכניסה כוסברה לקציצות שלו. תמיד ידעתי שמשהו מסתתר מאחורי הסיסמא: "עלה ירוק או עלה לניידת". ובכל מקרה זה יכול היה להיגמר רע יותר: רצח על כבוד הקציצה.

 

10.  ראש עירית מעלה אדומים, בני כשריאל הציע להעסיק את האתיופים במקום את הפלסטינים שאיימו לעזוב. לא ידעתי שהאתיופים הם חלקי חילוף של הפלסטינים.

 

 

11.  טוחנים מים מטוהרים. מתקן טיהור מי השפכים בהרצליה שהוקם תוך השקעה תקציבית גבוהה  והוא מהמשוכללים בארץ ומפיק מים שמגיעים לאיכות קרובה לזו של מי שתייה מוזרמים לים כי ברשות המים שכחו לפתור בעיה אחת. מה לעשות עם המים. ישראל מתייבשת? לא מתביישת?

 

12.  גן החיות הישראלי מעביר לטורקיה פילים, זברות וקופים. מהמשט האחרון דווקא התרשמתי שאין להם מחסור בחיות.

 

13.  המדינה אישרה להעלות את המהירות בחלק מהכבישים ל-110 קמ"ש. סוף-סוף המוות יהיה מהיר יותר.

 

14.  הסטודנטית בארה"ב הכינה דוקטורט על ביצועי הסטודנטים שאירחה במיטתה ודירגה מי מצטיין בלימודים אקדמיים אופקיים. כנראה שההצלחה בלימודים אקדמיים אנכיים לא היתה גבוהה במיוחד. היא צפויה לקבל תואר דוקטור לשם כבוד.... מפוקפק.

 

15.  עובר שהוקפא לפני 20 שנה, הושתל לאחרונה לאישה אמריקאית ונולד במאי השנה. נחמד. היא בעצם כאילו ילדה את אביה.

 

16.  עובדת משרד החוץ שנסעה לעצרת האו"ם בניו-יורק גילתה בחדר המלון שלה ארגז שהכיל אביזרי מין. קצין הביטחון שהזעיקה, אמר לאחר בדיקה שאין כל סכנה ואלה פשוט השמוקים הרגילים שמקיפים אותה.

 

17.  תקווה למשותקים: תאי גזע עובריים הושתלו בגופו של משותק וכעת ממתינים לראות אם יוכל שוב ללכת. החוקרים מבטיחים שבעתיד יוכל כל אחד לייצר לעצמו את הרקמה או האיבר שנפגעו. יש עתיד למנהיגים!

 

18.  אוצר בספה. אמריקאי מצא ציור מאובק מאחורי הספה וגילה שמדובר ביצירה מקורית של מיכלאנג'לו בשווי של כ-300 מיליון דולר. מסתמן שהבן אדם לא ניקה את הבית לפחות מהמאה ה-15!

 

19.  רפורמה במשרד הפנים. בנים ליורדים שישובו ארצה, לא יחוייבו להתגייס. נהדר, קהילת המשתמטים גדלה והולכת בחסות המדינה.

 

20.  שליח של "סולל בונה" נחטף בגואטמלה. חוטפיו דורשים עשרות אלפי דולרים. מסתמן שהחוטפים הם זוגות צעירים שלא יכולים להרשות לעצמם לקנות דירה.

 

21.  מסתבר שלאחרונה האדם היחיד שקונה דולרים הוא סטנלי פישר. יתר העם משקיע באג"חבניות.

 

22.  סטנלי פישר הוכתר ע"י המגזין היוקרתי יורו מאני כנגיד הבנק המרכזי הטוב ביותר בעולם לשנת 2010. נו ומה הפלא, הרי הוא היחיד שקונה דולרים.

 

23.  מתארגנת הפגנה למען שחרור שליט, ליד ביתו של אהוד ברק, למרגלות מגדלי אקירוב. ממליצה להצטייד ברמקולים בעלי עוצמה כדי שברק ישמע אותם במרומי מגדל השן בקומה ה-32.

 

24.  ובהמשך לנ"ל, כדאי לשקול להפגין גם למרגלות מגדלי אסותא, שם קנה ברק שתי דירות צמודות בקומה ה-23 ב-9 מיליון דולר. באמת קשה לישון כל לילה באותה דירה, זה משעמם מוות.

 

25.  ומעניין לעניין באותו עניין. איך לעזאזל יש לו כל כך הרבה כסף, (עיני לא צרה, היא רק מלוכסנת קמעה), מה הוא מוכר בדיוק? ביטחון? כי הסחורה לא משהו.

 

26. מוכרים את המדינה. פארק תמנע נמכר ב- 2 ₪ למ"ר. כמו בפלמחים גם כאן החליט מנהל מקרקעי ישראל להוציא שטחים פתוחים, שמורות וחופי ים למכירת חיסול אשר נמכרים לכל הממעיט במחיר ללא מכרז. איפה לעזאזל הבסטה שלו, יש עלי איזה מאה ₪ מיותרים.

 

27.  באוצר לא מבינים למה הפרקליטים צריכים לקבל יותר ימי חופשה והשתלמות משאר העובדים בשירות הציבורי. הפרקליטים שלטענתם עבודתם שוחקת במיוחד, מאיימים בשביתה. האמת, למרות שאיני נערת האוצר (ליתר דיוק, כבר מזמן איני נערה), גם אני לא מבינה. לא ידעתי שעסקאות טיעון עם רוצחים כל כך שוחקות.

 

תגובות