פוסטים

השבוע שהיה – סקירת עיתונות בין 21/7-28/7/10

אחדים מראשי הפשע המאורגן עומדים להשתחרר בימים אלה מהכלא - אמר מי שאמר, כמדומני שהיה זה הרצל, שלא תהיה אומה בישראל כל עוד אין שוטר עברי, גנב עברי וזונה עברייה. ובכן, יש בשפע מכל הטוב הנ"ל רק שהתחלפו היוצרות. הפושעים מפנים את תאיהם בכלא ויוצאים לחופשי והשוטרים נכנסים במקומם ל"אכסניה".

אחד מנימוקי השופטים שהכפילו את עונשו של שחר מזרחי היה, שהמכה שקיבל מרכבו של הפורץ הייתה קלה ולא הצריכה טיפול רפואי. צודק כבודו, היה על מזרחי קודם להידרס למוות ורק לאחר מכן לירות, כך על כל פנים היה אמור לנהוג שוטר אחראי שרק רצה להישאר בחיים כשירה למוות בבדוקאי.

שוטר שעובד מצאת החמה עד צאת הנשמה ונתקל בסיכונים שונים ומשונים על כל צעד ושעל, מרוויח קרוב לשכר המינימום. בל נתפלא אפוא, אם להבא יעצום עין כשנקלע לצרה, כי אחד מקריטריוני הקבלה למשטרה יהיה מעתה להיות אימום.

ערבי נשוי שהתחזה לרווק יהודי הורשע באונס ובקבלת דבר במרמה. אם כל גבר נשוי ששיקר כדי להשיג סקס היה מורשע בסעיפים הנ"ל, לא היה מקום בבתי הכלא. ומה היה קורה אילו יהודי נשוי ועני היה מציג עצמו כיהודי, רווק ועשיר? האם גם אז הסעיפים האמורים היו רלוונטיים לנִקלֶה? ואם הוא היה יהודי ולא ערבי, האם גם אז הייתה מתלוננת השרלילה?

הודעה למובטלים: ארה"ב פותחת סוכנות ביון נוספת שתפקח על עשרות סוכנויות הביון שאין לה צל של מושג על קיומן ושקמו לאחר פיגועי התאומים אך לא מנעו משלוחי נפץ נוספים מהמָן.

 

אלימות במשפחת החוק: עו"ד תקף את אשתו השוטרת. "היחסים ביני לבין אשתי נורמטיביים". צודק, נורמטיביות היא המילה הנרדפת לפשע ואלימות.

 

פתרונות יצירתיים בצפון קוריאה. מנהל המו"מ בין דרום קוריאה לצפונה הוצא להורג עקב כשלון המו"מ. כך גם 2 בכירי האוצר שהואשמו בכישלון מדיניות שיקום המטבע המקומי. וכך גם מי שכשל בניהול המדיניות. אמרתי ולא יספתי.  

 

המדינה מתייבשת. על פי חוק היובש לא ניתן יהיה לקנות אלכוהול בשעות הלילה. עכשיו הנוער ייאלץ להתעורר שעה מוקדם יותר כדי להספיק לעשות קניות ולמלא את כוס התרעלה.

 

ילדי עובדים זרים שיודעים עברית ונמצאים בארץ לפחות 5 שנים לא יגורשו. היה צריך להחיל את החוק גם על נבחרי ציבור ילידי הארץ או נמצאים בארץ כבר שנים רבות ומדברים עברית קלוקלת ופיהם מפיק מרגליות שהשתבשו.

 

אילו ליחיא פרחאן הערבי שרצח את דנה בנט ושניים נוספים, היה קצת שכל בקודקוד, היה מציג את מקרי הרצח כאירוע לאומני וכך יכול היה להשתחרר בחילופי שבויים. אבל כשאין שכל – אין דאגות, אז שיירקב בכלא שנים על שנים.

 

סיוע הומניטארי. מדינות העולם מנקות מחסניהן ושולחות לעזה תרופות שפג תוקפן. אילו היה לנו מודיעין נורמאלי, היינו יודעים שגם על המרמרה יש תרופות מקולקלות ויכולנו לאפשר לעזה להכניסן.

 

יצא המרצע מן השק. נתן זך, אחד המשוררים הלאומיים שלנו, התבטא כך בנוגע לציונות: "קם הרעיון הזה לקחת אנשים שאין להם שום דבר משותף. אלה באים מהתרבות הגבוהה ביותר - התרבות המערב אירופית - ואלה באים מהמערות". אלמלא הייתי אירופית הנשואה לאיש מערות, הייתי מורטת לי את השערות.



האב רצח את שלושת ילדיו הקטנים: למרות אלימותו, ניסיונות ההתאבדות שלו וסִנווּר על ידי בוהק האורות האדומים שדלקו, הוחלט שהנ"ל בריא ואין צורך באשפוזו הפסיכיאטרי. אני מקווה שבריאותו הנפשית תישמר גם במהלך המשפט ולא יסתבר לפתע שבעת הרצח מצבו הנפשי היה שברירי.

 

השכנה של הרוצח שמעה את צרחות הילדה אך נמנעה מלהתקשר למשטרה כי לא רצתה לחלל שבת. זה מה שנקרא – כולם הביטו אך לא ראו, כולם האזינו אך לא הקשיבו, כולם קראו את הכתובת על הקיר אך איש לא הבין את הכתוב. מאחלת לשכנה שנים רבות של מצפון שקט ועונג שבת.

 

שלוש ועדות יחקרו את המשט: אחת ישראלית ושתיים של האו"ם. אין לי אמון ב-באן קי-מון.

 

החתן נעצר בחתונתו כאשר נמצא ברשותו סם מסוג מריחואנה. מביא המתנה כנראה אוהב אותו מאוד אם הביא לו מתנה כל כך יקרה ונדירה.

 

מחששו מביקורת, ברק משך את הצעתו להעלות את שכרו של מנכ"ל משרדו מ-32 ל-47 אלף ש"ח בחודש. מי אמר שממרומי מגדלי אקירוב מנותקים ממצוקות העם!?

 

עשרות אלפי מסמכים סודיים ומפלילים על המלחמה הכושלת באפגניסטן  נחשפו ע"י חייל בארצות הברית. התגלית מעוררת היסטריה, החשיפה עלולה להחריב להם את תדמיתם ה"אנושית".

 

אין עוררין שאנחנו מדינה מאוד יצירתית. כשמפלס המים בכינרת ירד אל מתחת לקו האדום, הוחלט לשנות את מיקום הקו. כעת הוחלט להקל את התקן לזיהום נחלים כדי שניתן יהיה לרחוץ שוב בנחל  יהודייה עליו הוכרז כנחל מזוהם עקב ריבוי חיידקים צואתיים ורַקָב.

 

לשכת עורכי הדין העירה הערה חמורה בתיקו של עו"ד אורי קורב שכינה את השופטים חמוֹרים. זה ילמד את הפטפטן שחופש ביטוי זה עניין של מעמד, ושבדרגים האלה לאמת משתנה הממד.

 

פריס הילטון השערורייתית צולמה כשהיא לבושה בגדי עור שחורים ומצדיעה במועל יד ואצבע ידה השניה מתחת לאף לדַמות את שפמו של היטלר. להלן דברי הדובר שלה: היא תמיד רוקדת עם היד מורמת ובידה השנייה רק גירדה באף. אני באמת לא מבינה למה ישר אנחנו, היהודים, מדמים לראות דברים שלא קיימים בראשנו המטונף!

 

תגובות