סיפורים

הרובוט.

דמיינו את עצמכם לרגע במצב הלא נעים שלי:

 

אתה הולך ברחוב לבית של חבר שלך בשביל לנחם אותו כי חברה שלו שהייתה איתו שלוש שנים בגדה בו וזרקה אותו.  זה יום קיץ יפה ואתה שומע באוזניות שלך שיר שאתה אוהב, לפתע יש משב רוח קליל ונצמד עיתון לרגל שלך, אתה בועט בעיתון בשביל להעיף אותו ממך אך הוא נצמד משום מה ממש חזק, אתה מרים את העיתון שנראה לך עיתון ממש ישן, אתה מציץ בו מתוך סקרנות ואתה רואה לפתע תמונה שלך באחד הדפים, אתה לרגע לא מבין איך זה יכול להיות, אתה נעמד במקום, פותח את העיתון ואתה רואה שזה בעצם לא אתה, זה בעצם מישהו שדומה לך כמעט שתי טיפות מים. אתה רואה תמונה שלו שהוא עומד בחצי משבצת בעיתון, אך רק שגופו לא גוף של בן-אדם, אלה גוף של רובוט, כזה כמו של רובוקופ.

ממש מתחת התמונה הזאת אתה רואה שרשום "חייזר הרובוט שכוחות הביטחון של בריטניה פוצצו בטעות" אתה רואה שכל העיתון בשחור לבן, אתה סוגר את העיתון בשביל לראות באיזה תאריך יצא העיתון הזה, ואתה רואה שהעיתון הזה  מ29/9/1985, וזה התאריך בדיוק שאתה נולדת בו, אתה לרגע מערער במחשבותיך שאין מצב שאותו חייזר שהתפוצץ זה בעצם אתה, אתה פותח שוב פעם את העיתון לעמוד שראית בו את התמונה אך לפתע אתה רואה גם כרטיס קטן ומוזר שרשום עליו "תתקשר אליי ירון" ולמטה מספר טלפון. אז בשביל הקטע אתה מתקשר למספר ופתאום צל ענק ועגול עוטף אותך, אתה מסתכל לשמים ואתה רואה חללית ענקית ועגולה, כזאת כמו שרואים בסרטים, מעליך. אתה נכנס לשוק ומבטך מרוכז בשמים, מאמצע החללית יוצאת קרן אור ושואבת אותך לתוכה.

 

כשאתה נכנס לתוך החללית אתה רואה שאתה נמצא בתוך מקום עם מלא מחשבים, ואתה רואה הרבה רובוטים מתכתיים סביבך כשהם בהלם, ואז אתה רואה רובוט אחד יוצא מתוך ההמולה של הרובוטים שנוצרה סביבך ומתקרב אליך, מושיט אליך ואומר "ירון, ברוך שובך הביתה" אתה לוחץ לו את  היד ושואל אותו "איזה בית?", "אני רואה ששכחת הכל" הוא אמר ועוזב לך את היד, הוא לוקח צעד אחד אחורה, עיניו הופכות לכחולות בוהקות ואז יוצאת הולוגרמה מגניבה שמראה לך את כל סיפור חייך הקדום ושאתה בכלל רובוט מטורף שנלחם שנים בכוחות האופל שמאיימים להשמיד את היקום, ובמקרה שנלחמת מול אויבך המושבה דעתך הוסחה והוא הצליח לפוצץ אותך ונפלת לתוך כדור הארץ ובכדור הארץ חשבו שכוחות זרוע הביטחון של בריטניה עשו לך את זה.

כמובן שאתה בשוק, אך מבין שזה מה שנכון ואז אתה שואל איך הגעת למצב שנהייתה בן אדם? ומסברים לך שיש לך תוכנה מיוחדת שברגע שאתה מת אתה עובר אוטומטית להיות אחד מהגוף של אותו מקום שאתה הגעת אליו, ובמקרה הזה זה כדור הארץ, אז אתה עכשיו בן- אדם. אתה לרגע מתרגש, בוכה ומבולבל ואז אתה מתעלף.

 

כשאתה מתעורר אתה רואה שאתה בתוך אקווריום שכולו מים ומחוברים לך לגוף כל מיני חוטים, אתה כבר לא מרגיש בן אדם, אלה אתה מרגיש שכל גופך משוריין- כן אתה רובוט כמהדרין!

אתה נכנס טיפה ללחץ ומתעצבן כי לא שאלו אותך אם אתה מוכן לחזור להיות רובוט. המים שבתוך האקווריום יורדים ואתה רואה שיש הרבה רובוטים שמביטים בך, דלת האקווריום נפתחת ואתה נופל ארצה, אתה מתחיל להתבכיין ולהתעצבן למה לעזאזל לא שאלו אותך לפני אם אתה רוצה להיות רובוט ולך עונים שאל תדאג, בלחיצת כפתור על הציפורן באגודל שלך אתה חוזר להיות בן אדם וכשאתה רוצה לחזור להיות רובוט אתה צריך ללחוץ חזק על הטוסיק שלך. פשוט מאוד. אז אתה מנסה ורואה שזה נכון.

 

לפתע אתה שומע את הסלולר שלך מצלצל איפשהו אתה הולך לכיוון הצלצול, רואה שהוא זרוק על הרצפה, אתה מרים אותו ורואה של הצג רשום 'רפאל' ולא נעים לך כי קבעת איתו, חברה שהייתה איתו שלוש שנים בגדה בו וזרקה אותו ואתה חייב להיות אצלו בשביל לנחם אותו, בכל זאת החבר הכי טוב שלך. אז אתה עונה לו ואומר לו שאתה טיפה מתעכב בדרך ואז אתה אומר לרובוטים שאתה חייב לצאת לחבר שלך כי קבעת והם אומרים לך שאין מצב כי אתה חייב באותו הרגע להתחיל להתאמן ושאתה היחיד שיוכל להציל את היקום, אבל אתה יודע שיש לך חבר בבית שלו שעוד רגע הולך לתלות את עצמו.

 

מצד אחד יש את היקום שצריך להציל אותו מהרוע  מצד אחר את החבר הכי טוב שלך שהוא בדיכאון, ואתה נמצא בברוך רציני.

 

איזה מצב לא נעים נכון? עכשיו תדמיינו לעצמכם את כל המצב הלא נעים הזה שהגעתי אליו ותגידו לי מה אתם הייתם עושים?

כי לי באמת לא נעים.

 

תגובות