סיפורים

הפסקת חשמל.

התוכנית המתוחכמת של ירון הצליחה סוף – סוף, הוא שדד את הבנק באלגנטיות המופתית שלו, רק פגם אחד היה בתוכנית שלו, הוא לא ידע מה לעשות עם כל הניידות שרדופות אחריו ומאיימות בכישלון מבצע השוד. אז בשביל להתחמק מהניידות הוא נסע קצת באי תנועה, עבר קצת באורות אדומים אבל מקום הפגיעה היה בצומת, אפשר להגיד שמשאית עשתה למכונית שלו מה שאני עושה לטוסט שלי כשאני רוצה שהוא יהיה ממש שרוף.

ברגע האחרון השוטרים חלצו אותו ואת הכסף ששדד מהבנק, רגע אחד יותר מידי היה ניצלה למותו. לאחר כמה חודשים של התאוששות בבית החולים וכוויות דרגה 8 בפנים נשפט ונשלח לשלוש שנים בבית כלא, בתאו הוא הכיר אחד בשם 'רפאל' – בחור קצת מוזר שהיה שמנמן מאמין שהייתה מונחת על ראשו כיפה גדולה של 'נחמן' ולבש כל הזמן אותם בגדים שחורים.

רפאל לא סיפר לירון אף פעם על מה הוא יושב, 'אני רוצה להשאיר את זה ביני לבין אלוהים' – הוא תמיד היה אומר. היה בתא שלהם מיטת קומתיים, ירון היה ישן למטה ורפאל היה ישן למעלה.

לילה אחד רפאל לא הפסיק לדבר על מנהרה אחת מיוחדת, שאם עוברים בה מגיעים 'לצד השני'

וכשירון שאל אותו 'למה הכוונה?' רפאל אמר שבבוקר הוא יבין הכל.

הבוקר הגיע, ירון קם מיטתו ולהפתעתו הוא גילה שרפאל אינו נמצא בתא, על הכרית שלו היה מונח דף, ירון לקח אותו וקיפל אותו לשניים והחביא אותו בתחתונים.

אחרי כמה דקות הסוהרים עשו לו ביקרות בתא וכששאלו את ירון היכן נמצא שותפו ירון לא ידע מה לענות להם ואמר להם שהוא פשוט נעלם.

כמובן שחקרו אותו שעות רבות והרביצו לו בחדרי חקירות, שלא נדבר על זה שחיברו אותו לפוליגרף- ירון פשוט יצא דובר אמת. הוא אינו ידע לאן רפאל נעלם.

אחרי זמן ממושך של חקירות החזירו אותו לתא כשהוא פצוע ותשוש, אך בליבו התושייה האמתית שהוא יודע שכנראה שמה שרשום בדף שרפאל השאיר לו יוציא אותו גם החוצה.

ירון הוציא את הפתק מתחתוניו וקרא "בשביל לצאת מפה אתה חייב להתרכז במי שכותב אותך" ירון בהתחלה לא הבין, ושאל את עצמו 'מה זאת אומרת 'מי שכותב אותך'?'

הוא התמקד  בדף יותר ואז ראה שבצד ימין למטה רשום בקטן - בכוכבית '*תחשוב רן, תחשוב פשוט' הוא שוב פעם לא הבין את הכוונה במשפט 'מה זאת אומרת אבל חשב רן חשב פשוט'?, הרגיע את כל חושיו,

חשב על אחד שיושב מול מסך של מחשב, עם שער קצוץ שלובש על עצמו חולצה כחולה ומכנסיים שחורים, לא הפסיק להתרכז ופתאום המילים שעל הדף החלו לרעוד, ירון נבהל לרגע, והאותיות שעל הדף ממש החלו ולרעוד ואז ראה כאילו הוא ניכנס לדף.

 

ירון פתאום ראה עצמו במקום אחר לגמרי, מחוץ לכותלי הכלא, הוא היה במקום שכולו היה נראה יותר 'אמיתי' הוא הגיע לאיזה חדר קטן וחשוך שיש בו שידה, פוסטר של דוגמנית חצי ערומה על התקרה, היה בו ארון בגדים גדול והיה גם קצת אוכל זרוק על הרצפה. הייתה גם מיטה זוגית ועל המיטה הזאת שכב רפאל!, רפאל הורה לו עם האצבע להיות בשקט והצביע לו על מישהו שיושב על כיסא גבוה מעור שמיועד למחשב. ירון ראה שיושב שה'מישהו' הזה זה בעצם נער והוא יושב עם הגב עליו מול מסך של מחשב ואותו נער מקליד בלי הפסקה, הלך ירון בשקט- בשקט מאחוריו והביט במה שאותו נער מקליד,  הוא ראה שהוא מקליד בטופס 'יורד' וכותב ללא הפסקה איזה משהו ארוך, הסתכל ירון במה שהנער כותב וראה שכתוב שמה משהו על אחד בשם ירון שנתפס אחרי ששדד בנק וכולו מלא כוויות וכ"ו.. פשוט אחד לאחד מה שקרה לו כתוב עליו במסמך! "מה קורה כאן?!" ירון צעק ואז תפס בכתף של הנער..  הנער נבהל, נעצר ו...שדלגחכלך כדכ$@$..

 

שלום, אני ירון, אני עכשיו כותב בשמי, 'רן' שכותב עלי כל הזמן נרדם על הרצפה משומה, אני חייב להגיד לכם שחיי מוזרים מאוד מאז שרן גילה אותי, אני כל הזמן עושה דברים שאיני רוצה לעשות, אני בסה"כ מלאך תמים שהלך לשווא בגללו. יש לו פה תיקיה שלמה במחשב שכולה סיפורים עלי. שאני פעם דב נמלים ופעם אחד שחוזר בזמן, עכשיו אני מבין למה אני פעם אחת פה ופעם אחת שם.

אז תסלחו לי, אני באמת לא באמת לא יודע האם אני דמות דמיונית או באמת דמות שאותי הוא ברא.. אבל אם הוא לא היה כותב לא הייתי כאן עכשיו.. זה כמו השאלה הזאת "מה בא לפני?, הביצה או התרנגולת?"

 

 

ואז נהייתה הפסקת חשמל.

 

תגובות