יצירות אחרונות
בָּלָק רוֹקֵם תָּכְנִיּוֹת/ מאת: אהובה קליין (c) (0 תגובות)
אהובה קליין /שירים -26/06/2026 00:26
טקס השקה של סיפרו של יצחק אור "מלאכים מעל ביתי"🌹🌻🌹 (2 תגובות)
שמואל כהן /הודעות -25/06/2026 23:43
בחירה אישית (1 תגובות)
נורית ליברמן /פוסטים -25/06/2026 21:30
שיר השבוע - לצייר את החלום! (2 תגובות)
עליזה ארמן זאבי /שירים -25/06/2026 21:29
המפוטר ההגיוני (1 תגובות)
jakuper /סיפורים -25/06/2026 19:00
שיעור מתקדם (2 תגובות)
ZR /שירים -25/06/2026 17:34
שְׁעַת מִבְחָן🌹🌻🌹 (10 תגובות)
שמואל כהן /שירים -25/06/2026 10:08
גלולת הזמן (3 תגובות)
משה טרופה /שירים -25/06/2026 09:10
עֲדֵי-עַד שֶׁל הַשִּׁירָה - מֶחֱוָה לְרָחֵל הַמְּשׁוֹרֶרֶת (10 תגובות)
אביה /שירים -25/06/2026 07:00
הודעות והגיגים
לכול באי האתר הגרים בירושלים ואצלכם ..השמחה רקמתחילה ...
מאחלת :
פורים שמח !!!
מצרפת כאן הגיג אותו העליתי ב 'שירים' אתמול
שיחה בפורים
אתה עצוב . "חגים שמחים זה לא בשבילי" אתה אומר . "אני ליצן, ליצן עצוב . לא צריך את פורים , "אצלי פורים כול השנה . פורים רק מעצים את תחפושתי ." ואני אומרת : "אתה כן . כן אוהב את החגים השמחים ". אני מתעלמת מהכוון הזה לשם אתה מוביל . נואמת לך : "היום חג פורים , על פי ההלכה ישנן ארבע מצוות" מונה לפניך : "1.קריאת המגילה .היית ?" "לא. " אתה עונה . "2. מתנות לאביונים , נתת ?" לא " אתה עונה טוב , "רוץ ותן, יש לך עוד זמן "" אני אומרת , "פשוט תיקח כמה מעות , תייעד לאביונים, גם לקריאת המגילה " אני ממשיכה "3. משלוח מנות , מסרת ?" "לא ."אתה עונה , שקט . איני שומעת את קולך . אתה משפיל עינך מטה . "אז רוץ " אני אומרת , "קנה שני סוגי מזון , על פי שתי ברכות שונות ," מה הכוונה .אתה שואל ? " "אל תעשה את עצמך " אני אומרת חסרת סבלנות "אתה הרי יודע יותר ממני ..טוב , אז למרות הכול , אני מפרטת : "לדוגמא : יין ואוזני המן . תן לשכנך ," אתה מהנהן לי בראש לאות הסכמה. "יפה ..". אני שמחה . "4 .בסעודת פורים אתה מתכוון להשתתף ?" "לא ". אתה עונה לי , שקט . כול הזמן שקט "נו , אז תברר בבית הכנסת הקרוב באיזו שעה הם עורכים סעודת פורים , ויצאת ידי חובתך . אבל , כמובן אתה יכול גם לערוך סעודת פורים בעצמך " אתה מביט בי . ואני הרי יודעת שאתה יודע מה צריך לעשות בדיוק. ממשיכה , למרות הכול "תערוך בעצמך סעודת פורים , תשתה יין , תאכל בשר או דגים ." אתה מחייך בשר ..עכשיו ??" אתה נזעק "באמצע היום ?. אני די צמחוני , את הרי יודעת " אני מביטה בך . אתה חושב .. "דגים ויין זה בסדר"..אתה לבסוף אומר "נפלא !" אני אומרת "הנה כבר מצווה . כן ויש גם את עניין מחצית השקל " אני ממשיכה "ואל תגיד לי לא מתחשק , ואל תגיד לי אני לא דתי . לא צריך פאות וגם לא זקן , כדי לקיים מצוות פורים . {אם תרצה , אז זה בסדר ..כמובן , זה לא שאני אומרת לך לא ..} לקיים סעודת פורים ... תראה איזו מצווה נפלה בחלקך , "כן , ואולי גם היום , לכבוד חג הפורים , אולי תסיר סוף סוף את התחפושת שלך . שתרגיש שגם אתה יכול " רות גרנובסקי מויאל
ט'ו אדר תש"ע תגובותהתחברותתגובתך נשמרה |