שירים

יומני מלחמה 7

   הסתיים לו  יום הזיכרון "  לשואה
   ולגבורה " והינה,  מעבר לפינה"  יום 
   הזיכרון  לחללי מערכות ישראל "
   אז..כדי שלא נשכך עד יום העצמאות 
   מדוע אנו כאן  ולמה..
  המשך "  יומני מלחמה "
 
 
   

                  יומני מלחמה

       

                          7

 

עברו שבועיים מסוכות...באופק נראים  סדירניקים חדשים וכן , אנשי מילואים .    אולי...אולי..סוף סוף נרד אחורה לנוח  אולי....

והנה ..הטלפון הקוי ( לא היה אז  פלאפונים  וטוב שלא גם בלעדיהם אכלנו מספיק חרה ) ..גרישה מרים  את הטלפון  ממתין כרבע דקה , סוגר את הטלפון , ויורד על  שראית הוודקה שנשארה לו מתחת לכיסה הנהג...

נו...מה קורה ?  חוזרים אחורה צועק  בקול גדול...מה חוזרים  ? מה קרה ? נסוגים  ?  לא לא מנדנד בראשו  הולכים לנוח .  נו טוב ,צריך להודיע לכולם  . וכך  היה  החברה זרקו את כול הציוד על הרכבים  בבלגן גדול  מחשש ש...אולי  זה אחד באפריל  וצריך לחזור חזרה ...

עלינו על הכביש  ויצאנו בדהרה מערבה לכוון  בלוזה . כבר לא עניין כלום  ממה שקורה בדרך העיקר לעוף משם ...לכמה זמן מנוחה  ? לא ידוע  ! כשנגיע יגידו מה יכול לקרות ? מכסימום .... נחזור חזרה  לחורי העכברים .

כאילו...אתם צריכים להבין  כי..חודש ישנו בשוחות חול וסביב ארגזי פגזי מרגמה  ריקים כדי שהחול לא  ייפול  עלינו ויקבור אותנו . גם החשש והזוועה מעקרבים צהובים . זוועה  נוספת זה...השירותיים . חשבתם  פעם מה זה ללכת  כמה מאות מטרים  ועוד לזכור היכן היית פעם אחרונה כדי לא לעלות על  " מוקש תימני  "   ?   או...שסוף סוף הורדת את ה  " בלוק " של הלוף והמציות  ואתה בא לנגב ופתאום רוח ומעיפה עליך חול מאחור ?

הנייר הופך ל...נייר זכוכית ...  שלא נדבר על מקלחות או להוריד נעליים .

נו סוף סוף הגיענו  אז מה ... החברה הקודמים  בנו  " וילות "  מארגזי תחמושת כפולים  ריקים ממולאים בחול  וכן גם בסיס למיטה ועליו...מזרון

גומי אויר הגג היה פלגי אוהל  של החברה  וחשמל...12  וולט  מהרכב , הזח"לם או הזלדה והיינו צריכים להניע מדי פעם כדי שהמצבר לא ילך פיפן .... סבבה   " בבלי היילס  " רק מה.....לא היו מקלחות  החברה היו מתרחצים  ..בבירזיות    !!!   כאילו   דהההההה ( יעני צפוני )  וילות ללא מקלחת  ? ! אז מה עושים  ?????

לקחתי את גרישה והלכנו לטייל בשטח  לפצע מצד שמאל  ראיתי  איזה פח גלי זרוק  ועוד אחד  ועוד אחד... חזרנו כדי לקחת איזה כלי רכב כדי לאסוף את הפחים  ומצאנו גם כמה ג'ריקנים למים ריקים  ( כנראה מצבור שאריות שהבינוי או ההנדסה ריכז  לשימוש או פינוי לאחור )

מה שמצאתי זה שלי מיהר גרישה  להדגיש .  טוב טוב  בו נזוז חזרה לפני שמשהו יראה .

חזרנו   ל  " וילות  "  והחלנו בהקמת  המקלחת ..כלי עבודה  שיש מהבית מהבסיס   בזנטים  כול מה שיש  חוטי ברזל  וכול מני גג'טים שפירקנו מארגזי תחמושת  הקיצר... לאט לאט  קמה מקלחת .

החבר'ה  מאחור  בתחילה  ישבו  לא הבינו וצחקו ( התרגלו לשטויות שלי וכושר ההמצאה – גדנ"ע צופים  עושה משהו כשצריך )  אבל...כשראו שאני  מתקין את הג'ריקנים למעלה ולוקח  קופסת שימורים  ועושה בה חורים עם גרזן..קמו ועזרו ...מה להגיד לכם יה ג'מע   יש מקלחת , יש ניקוז ויש גם על מה לעמוד..אבל.....צריך מתנדב  למלא מים ( אם צינור ) בג'ריקנים   בסוף   נשבר להם  ורק ה " אריסטוקרטים  " התקלחו  כדת וכדין ( עם מים קרים כמובן כי...מים חמים עוד לא היו רק....למחרת )

והיתר התקלחו עם צינור . תארו לעצמכם  בשערות גדלו כבר תפוחי אדמה  כשהורדנו נעליים  וגרביים  הגרביים עמדו  ..אפשר לשחק איתם  " תוקע " או אמת וחובה "  ועל הסירחון אני כבר לא מדבר, רק צוחקים כול היום .

מים חמים אמרתי ????? כן גם זה קרה  לא כול כך חמים  לפעמים שורפים אבל זה קרה .

למחרת בדרכו של גרישה ( זוכרים הנהג שלי )  חזר אלי בריצה...ת'ה שומע  יש בצד השני מגדל של מים שחור אני חשב פלסטיק ....איפו בצד השני  אני שואל אותו...שם שם   במפקדה  של  נהגים ...נו אני מוסיף ואין שם אף אחד ?  ואם יש נו...אז מה ?  גם מג"ד  היה ואין זלדה  ופתח את פיו בצחוק .  נו טוב ...בו ניקח ..

וכך למזלנו המדגל היה ריק ממים  ובתכולה של כ – 250 ליטר אז......

הורדנו אותו  וגררנו אותו  ל  " וילות "  שלנו  לקול תרועות  גיל של כול המניאקים שלא עזרו אבל......מים חמים היו  כאילו ...השמש של סיני  הדוד שחור ....צנרת בחוץ ( פירקנו משאבת מים מרכב שלל  )

והיתר   היסטוריה ....

 

 

 

כול הזכויות שמורות @

תגובות