שירים

מיהו בנאדם ?

אם תשאלו אותי מי אני , יהיה לי קשה לענות תשובה אמיתית, ולא בגלל שאני לא כנה ,אלא בגלל שאני הרבה דברים , בגלל שאני קצת מכל דבר.
אם תבקשו בכל זאת תשובה בשתי מילים, אני חושבת שאני אגיד , ''אני בנאדם'.
מיהו בנאדם ? גדולי הפילוסופים והחוקרים ניסו להבין , ואם תשאלו כל אחד ברחוב יגיד לכם את התשובה שלו.
אם תשאלו אותי מיהו בנאדם,אף פעם לא תהיה לי תשובה מספיק מספקת , אני אנסב, אבל לא בטוח שאני אוכל ולמען האמת הסיכויים לכך הם קלושים.
אנשים שרוצים להאמין,או באמת מאמינים שאנשים טובים מטבעם תמיד יאמרו את המשפט '' אין בנאדם רע ,אלא בנאדם שעושה מעשים רעים''.
פעם גם אני הייתי מהאנשים האלה,פעם גם עליי עבדו מניפולציות והייתי נאיבית לנושא.
האמתי שחלק מהנאיביות הזאת נשארה בתוכי גם היום , אולי כי תמיד באיזה שהו מקום בתוכי יש לי תקווה קטנה שזה נכון, איזה שהו ספק של אמונה.
ולא אני לא בנאדם כזה טוב, או שיש לי לב טהור..זאת כנירה ה''אובר'' רגישות באופי שלי , כי אין בנאדם בעולם הזה שאין בו ולו טיפת אנוכיות.
בחיים שלי,בזמן הקצר שאני בעולם הזה נוכחתי לגלות ולהכיר הרבה אנשים,
מהטוב ביותר לרע ביותר וכל אחד מהם לימד אותי דבר או שניים,גם בלי להתכוון.
פגשתי גם 3 או 4 אנשים שאני לא מאחלת לאף אחד לפגוש , אלו אנשים שאפילו כשניסיתי לתרץ בראש שלי עבורם את המעשים שלהם וניסיתי אפילו לרחם עליהם, לא הצלחתי, ולמרות שהם פגעו בי ניסיתי,באמת ניסיתי, כי רציתי לשנות כי רציתי וקיוויתי שאני יכולה לעזור להם ולהוציא מהם את הטוב שבתוכם.
רציתי להראות להם שמעשים רעים לא משתלמים לאף אחד ,ושעדיף וגם יותר נחמד ללכת לישון בידיעה שנתת משהו למישהו היום, מאשר ללכת לישון בידיעה שלקחת.
אני חושבת שהמעשה הרע ביותר שאדם יכול לעשות זה לקחת מבנאדם אחר את התקווה שלו, כי לפעמים תקווה זה כל מה שנשאר לבנאדם.
אני יודעת איך מרגישים כשמישהו לוקח לך את התקווה ,אני יודעת עד כמה הבור הוא עמוק , אז אני יכולה להבין את כל זה בגלל שעברתי את זה.
אני לא מצפה מכולם ללכת ולתת מעצמם, אבל אם כבר יש הזדמנות שצצה , אז למה לא ? ואם אין הזדמנות לעשות את זה , אז לפחות לא לקחת , להשאר למ''למים.
חצי נצח אתם בשקט לפני שאתם נולדים, וחצי נצח אתם בשקט אחרי שאתם מתים, אז באמצע שני הנצחים האלה של השקט, יש לכם הזדמנות לעשות קצת רעש ולשנות.
 

תגובות