שירים

חומוס

תמונה:I Bayezit small.jpg
 

                       חומוס  (143)

 

 

יושב  חמזי עבו עטר בפתח ביתו, שואף בנרגילה  מגרד פדחתו בידו האחת  לוקח מן הרחת לואקום ובשנייה  מגרש הזבובים .

היה זה  יום עיל ג'ומע ( שישי) . חזר לא מזמן  מהמסגד הקרוב לביתו בשכונת  אבו עיל רביעה  ( שכונה  של אמידים ) בפאתי  נבלוס היא שכם  .  הילדים שחקו ליד הבאר שואבים מים ומתיזים אחד על השני שכן חם היה אותו יום  . כול כך חם  שאם זבוב היה עומד לרגע באוויר ללא תנועה היה פשוט מתייבש .

אשתו הראשונה   סמירה  טרחה על האוכל , אשתו השנייה פטמה

כיבסה לא רחוק מהבאר  והיום ...כאילו  לא רוצה להיגמר . והחום ...אללאאה יוסטור  אין משב  והזעה נוטפת דרך הג'לביה זוחלת על הגב כמו שירה של נמלים  עצבניות  ישר לתחתונים .

מושך ב – שישה מעלה טבעות עשן,  וחושב   מיל על מחשבותיך יה חמזי צועקת לעברו אשתו הראשונה . פנה אילה  חמזי את ראשו וצחק נכון יה פטימה גם זה הרבה.

לחמזי הייתה מסעדה בפאתי  נבלוס ...לא משהו מפואר ככה ככה .. כ 40  שולחנות  אוכל טעים ביתי  וטרי , ולפעמים היה גם מארגן חפלות וימי הולדת כמנהג היהודים ..אז...זהו  זאת הבעיה... אף פעם לא מבסוטים  תמיד מעירים הערות אמה מה..מרוקנים את הצלחות ..מוזר העם הזה , אם לא אוהבים ויש הערות למה מסיימים את האוכל ?

בעודו מגרד את פדחתו  ומושך בשישה  פונה אל אלוהים  ושואל :

" יה ראבי  עלה וואן  נחנה רח  מוש מעול כאדה ( לאן אנחנו הולכים  במשמעות..הלך עלינו ...לא יכול להיות )  את הכבש  אני קונה אצל הייהוד  כשר כשר...את היקרות  אני לוקח והשטח שלי ...לחם ..יש לי משגיח כשרות  הטבחים כולם מומחים  מה הבעיה .. ? אללאה יודע  אני...לא  !

סמירה צעקה מעבד לדיוואן  יה  חמזי  תעשה ביקורת אצל אחרים , תראה  מה קורה אצלהם .

עזב את השישה והלך והתחפש ...לקח הסיגריות  ויצא לשוק ....

הסתכל אצל הקצב  וראה שהכול בסדר  חוץ מהייהוד וממנו אף אחד לא קונה .   הלך ושדה  הריח את האדמה טעם את המים   הכול בסדר.

יצא לכוון " הקסבה "   לראות אחרים  והינה  אבו מזל  שפתח לא מזמן מסעדה  הולך לו טוב..מלא אנשים  הלך ואכל אצלו....טעם מיזה  טעם מהשני  ואצלו ... טוב יותר   הטחינה  והחומוס היו טובים יותר מאשר אצלו ...אאהההה איך זה יכול להיות  שני מרכיבים אילו  מסמנים את המסעדה .    ירד הלילה  והלך  לבלוש .  מה שם ההוא שאני לא שם ..

אווי את החומוס  לא השרה במים לילה קודם  ! איך התבשל  ?

את הטחינה  השאיר בחוץ לא במקרר ומה יהיה אם תתקלקל ?  אבל היא לא ...

חזר הביתה  חשב חשב  והיגיע להחלטה...הטחינה  טוב שהיא בחוץ כי היא רכה וטובה לעיבוד ...והוסיף גם קמצוץ של  כמון  בתוך התערובת....את החומוס.....יסלח לי אבי   וסבי...הלך וקנה  גרגרים מוכנים  בקופסה...יקר יותר אך בלי קליפה ,, ואפשר לעשות טרי טרי במקום ....

למחרת  פתח את המסעדה  אם כול השינויים  וראה פלא....מלאה המסעדה ואין תלונות  ואין מענות....

ינעל אביכם  האשכנזים  האלה  חשב בקול רם  וצחק...

 

 

כול הזכויות שמורות   @   

 

תגובות