שירים

יומני מלחמה....6

 

     יומני מלחמה  אוקטובר 73 (137)

                     6 

 

  " אריק מלך ישראל " - אריאל שרון

 

ימים עברו ,כשנים  סוף סוף  גדוד השריון " שלל " הטירנים "

ירדו  לסיני . לא ...הם לא עזרו במאום  הושמדו אחד אחד ע"י  טילי  נגד טנקים של החיילים המצרים .  מערבי טנקים  וקרבות פנים מול פנים מטווח אפס.

עשרות הרוגים  ללא אפשרות פינוי לאחור  מחוסר גישה למסוקים , ומחוסר כלי רכב תקינים  ביד משגת .  חומרים החבישה נגמרו והייתי חייב לבזוז מגדודים אחרים  או  והרוגים מצריים  שהיה להם  ב פק"ל ..הגעתי למצב  שחגורה ושרוך נעל  היווה חוסם עורקים  ו.." .סופר גלו  " ( שהוא מדביק רקמות טוב )

במקום  חומרי תפירה.  לא ישנתי יותר מ חמישה ימים רצופים  שסוף סוף הורדתי את הנעלים  הגרביים עמדו  ויכולנו לשחק  " תוקע " ( משחק חורף שמצריים  מעגל ובעזרת סכים  כובשים שטחים – במחשב נקרא סוניקס ) .

ריח  אבק השרפה וצחנת ההרוגים ( משני הצדדים ) עמדה באוויר   וים של זבובים שבאו לחגוג .

עדין לא באו הדחפורים  כדי  לכסותם  וגם לא להרים  גבעות הגנה  סביב סוללות המרגמות והתותחים .  גם לאכול לא היה את נמות הקרב סיימנו מזמן נותרו רק ה – " מציות " .  ירדתי לעבר בלוזה אולי  אולי שם יש עדיין חומרי חבישה .. ואז....כמו מלאך משמים  נוחת מסוק בחפ"ק  ומהמסוק  ירד  האלוף  אריק שרון.    אין לכם מושג  איזו הקלה הייתה לי באותו רגע  כאילו אין מלחמה ...כאילו  רק " בר – מצווה "  כאילו  כול בקשותי  מאלוהים  ומאבי ז"ל ( נהרג ב – 70)  נתמלאו  ושקט ישרור  על הארץ וכאן כול מהפך והכן כך היה .

הכינוי שהודבק לו " מלך ישראל "  לא היה בחינם ..קצין שדה  מעולה בעל ראיה כוללת  וסיכונים שנתל להצלחה  לא היו ברי הסכמה  עם  רמטכ"לים  שונים  וממשלות ויועצים , אשר אין להם שמץ על הנעשה בשדה הקרב ,

רק ידעו להזיז כוחות על מפה ומקבלים דיווחים  כושלים מהשטח . שכן כולם היו בפאניקה  פקודות לא הגיוניות  " קשה לנהל מלחמה אם שלט רחוק "

כמה מילים על האיש מידע אישי ( אבי היה אחד מחבריו הטובים יחד אם מאיר הר ציון  וכושי מה – 101 )

אריאל שרון יליד כפר מל"ל כמפקד מחלקה בחטיבת אלכסנדרוני נפצע אנושות  בלטרון בשלהי מלחמת השחרור. פציעה זו היתה לה השפעה מעצבת על חייו.

לאחר החלמתו היה למפקד פלוגה וב – 51  מונה לקצין מודיעין של פיקוד מרכז

ב – 52 נטל חופש ולימודים "  נקרה לדגל שנית ע"י משה דיין

להקים את ה – 101 . היחידה נלחמה ב – פדאיון " שנכנסו מגבול מצריים וירדן  ובעורף האויב . קצין ללא קורס קצינים גשש מספר אחד בעולם מאיר הר ציון  ושמעון כהנר ( קצ'ה) .  בפשיטה על משטרת קלקיליה מפצע שנית . מי לא נתקבלו ליחידה נתרו לו שנאה עד יום מותם  בניהם  מוטה גור שהיה מפקד גדוד בנח"ל באותם זמנים .

ב – 54 סופחה 101 לגדוד הצנחנים 890  וכמג"ד   בסתיו 56 לפני מבצע סיני התמנה  למפקד כול כוחות הצנחנים  202 (שהפכה לחטיבת הצנחנים )

בצניחה  למתלה בה נהרגו באוויר תוך כדי צניחתם  ובניגוד לאמנת ג'נבה  38 לוחמים  חלוקה בהאשמות בינו לבין  משה דיין .האחרון אמר לצנוח  ושרון  אשר לא הסכים  ביצע פקודה  נחיצות הצניחה ע"פ דעתו הייתה מיותרת .  מאז הוקפה קידומו הצבאי . מגרעת אחת הייתה לו  " אף פעם לא דווח את האמת  " לדעתו ...אין הדרג המדיני מבין בלאו הכי את המשמעות  וכן ...להעביר לאויב אינפורמציה שגויה . צורה זו של חשיבה עוררה הסתייגויות ממנו  והכשילה אותו במהלך חיי הצבא .  בן גוריון אמר אז : " בחור הוגה , מקורי, אילו נגמל  מחסרונו לא לומר אמת בדיווחיו היה מנהיג צבאי למופת "

        64  מנוי רבין לרמטכ"ל   הוחזר לשרות  הססנות הממשלה באשר  להחלטות                

למלחמה ב – 67  וכול רעיונותיו נגנזו .

67 היה מפקד אוגדה שזכה לתהילה בקרבות " אום כתף "  " אבו עגילה "  בהם שילב את כול הכוחות יחדיו  אויר יבשה לכול חילותיו. הקרב  יילמד עד היום באקדמיות הצבאיות ברחבי העולם .                 69 מונה כאלוף פיקוד הדרום   ועד יולי 73 טהר את רצועת עזה  .  באותה תקופה הרת אסון כשיש לו תוכניות מגירה אולץ לעזוב את הפיקוד לטובתו של שמואל גונן המוכר יותר כ –

גוארדיש .   במלחמת יום בכיפור נקרה בדחיפות שוב לדגל ואת האוגדה 143  קיבל כמנוי חרום  ואז החלה " מלחמת הגנרלים " באשר  להמשך הלוחמה .

גונן שהיה פרנואיד בלי תוכנית מגירה , בר לב שעד שיצאה מילה מפיו ,,,,,

נגמרה המלחמה.  ואדן שהיה במרכז לא יכול היה לצפות את מהלכי שרון  בגלל אבדות עצומות שהיו לו ב.. כוח אדם  וברכבים .

ב -  14 לאוקטובר  1973  חל המהפך...אך זה כבר סיפור אחר....

 

 

כול הזכויות שמורות  @

 

תגובות