שירים

יומני מלחמה אוקטובר 73 5

 
 

      יומני מלחמה  אוקטובר 73 (136)

                      5

 

 

שביעי לאוקטובר 73  שעה  02.30 לפנות בוקר  יום מקולל שרק " דנטה  " יכול היה לכתוב בלי כול  מחשבה לתוצאה סופית . היום הכי קשה בבלימת כוחות המצריים ,

שזרמו ושתפו את קוו התעלה , כבשו את כול התעוזים  ומה מכשירי קשר אתה שומע רק צעקות ובקשות לפינוי בלתי אפשרי וכן ..הוראות כניעה ונפילה בשבי.  דבר זה  לא נשמע בצה"ל מאז 48  .

אך לא הייתה כול בררה , עדיף להיות שבוי חיי מאשר  לוחם  מת .

הקנים לוהטים ואדומים מירי נגדי .  יש לקחת בחשבון  שבסיני  לא היו כמעט  חיילים  לא סדיר  ואם היה היו ג'ובניקים אשר ירו איזה ארבע כדורים  הטירונות  וגדוד שריון  לפני מעבר המתלה .

כוחות ראשוניים מילואים הגיעו  למגע אחרי  7 שעות חיול  וזה הרבה זמן . מי יגיע אחריך  אף אחד לא ידע .

מטוסים יורדים על סוללה 175 מ"מ שחנתה צפונית מערבית מאיתנו

וספגו אבדות  ולמרות הכול המשיכו לירות .

ריח של אבק שרפה ודם עמד באוויר ללא משב רוח קליל שיפנה את הצחנה .  לא ידעתי יותר מה אני עושה..פיניתי לאחור נפגעים , חבשתי במקום  פגועים קל ,  הייתי קשר , טענתי מרגמות  , יריתי העמסתי תחמושת  מ – זיל שעמד בצד ותוך זה...בשטח פתוח .

שעה 3 מופיע נגמ"ש  קומנדו מצרי משמאלי  ופותח באש על מספר אחד .. יריתי לעברו ב 03  .  הוא המשיך  ישר עלינו . ביקשתי ממספר אחד לכונן ישיר  תוך כדי שמורידים את השמשה בזחל"ם  וטוענים מטען  7 ( בדרך כלל לפי הוראת מג"ד )  ירינו  ונגמ"ש פרס שרשרת ועמד . המצרים מהפאניקה החלו לצאת  ואנו בכדורי העוזי המעטים חילקו לנו ירינו כדי  לעצור אותם .

אחרי כ – עשרים דקות של לחימה זה נגמר ...

רצתי לעבר הנגמ"ש , לראות עם יש בו תחמושת שאפשר לנצל והכן היה  גרישה הנהג רץ אחרי אספנו  כמה קלצ'ניקובים  וארגזי כדורים כמה שיכולנו  עשינו כמה נגלות עד שזה נגמר והיה סוף סוף אם מה להלחם .  בסבב האחרון..יורד עלינו  " סוחוי 7 "  ומרסס במקלעים .

זה מן זונה אמרתי לעצמי  אני אראה לך מה זה יה רוסי מסריח ( הטייסים היו רוסיים  לפי הפגיעות )

עליתי על הנגמ"ש המצרי  דרכתי את ה – גורינוב  ( 05)  אם הרגליים  , גרישה הזין את השרשרת שהייתה   כבדה מאוד  ויאללה בלגן .

תגיד לי  " פסקודניאק  " אתה  לירות כבר בדבר הזה ?  שואל גרישה

התחלתי לצחוק  לא   אבל אני יודע אין לכוון  ..כן  כן   תביא לו בראש חמש מטוסים לפניו (  יש לירות לפני המטוס  אם לא , לא  פוגעים )  היד שלי  התאבנה מלחץ והמשכתי לירות עד שראיתי עשן  יוצא  ממנו  צולל ומתרסק ... אמת  .. אני לא יודע אם זה אני או ששאר החברה הצטרפו  לחגיגה ... מה  שיצא בסוף זה שאת הקרדית על ההפלה קיבלתי אני  ובזכות גרישה הנהג שלי ...עברו כ שעתיים האש  נפסקה  מעט   ומזווית העין אני רואה את  מוטי רץ לעברי .בקושי נושם  אומר לי  יש לך טלפון  דחוף  צריך  " עזרא בחווה הסינית "   מה לי ולחווה הסינית ? מה זה  קרוב ל 140 ק"מ דרומית למקום שהיינו . מה הם השתגעו? איך  העזוב כאן  ללא פרמדיק  ?

אולי..התבלבלתם בשם  ?  אולי משהו  מ680 שרמנים ?   פקודה זו פקודה  אין בררה  עליתי על האופנוע וירדתי  לאזור  אחרי נסיעה של שעתיים  בתוך תופת של ירי ארטילרי  בלתי פוסק.

כשהגעתי כבר לא היה מה לעשות . לפנות  לזהות  ולספור ...

אגב אתם יודעים  למה קראו למקום  " החווה הסיני  " ?  לא לא היו שם סינים  המודיעין צילם מכונות חקלאיות  ועליהן כתוב ב- סינית

אז...התפיסה הייתה ששם יש רק פועלים  חווה . אין לוחמים .

איזו טעות ...וטעות חמורה שעלתה ביוקר  87 הרוגים חילי  גדודים  202 890 צנחנים מילואים  מחלקה  של טנקים  ועוד עשרות כלי רכב ממינים שונים    "  חווה סינית עלק "  אחלה מודיעין  ואם זה צא למלחמה!!!!!     

 

 

כול הזכויות שמורות   @

תגובות