סיפורים

הטור של מנשה קלפטון

מנשה קלפטון יודע מה הוא אומר

 

ובכן חברים, אני חונך השבוע טור דעות חדש, טור שבו אשמיץ, אעורר פרובוקציות זולות, אתעמת באופן אישי עם שועי עולם, וכמובן, אערוך ראיונות חושפניים עם אישים חשובים בהיסטוריה של קהילת הביון הישראלית לדורותיה.

כולם ניסו לעשות את זה טוב ממני, רביב שכטר – הלך, שיר זיו – הלכה, רון קופמן – עבר להצגת חצות. אין מה לעשות חברים, מנשה קלפטון יודע מה הוא אומר.

 

צביקה שרף

השבוע התבשרנו על פגישה שתיערך בין צביקה שרף לליאור אליהו, פגישה שבסיומה יחליטו השניים על המשך דרכם המשותפת בנבחרת הלאומית.

קל מאוד היה, לאחר סיום העונה הכושלת של מכבי תל אביב להאשים את שרף גם בכשלונו האישי של אליהו, אבל למרות ספסולו המעט ילדותי של האחרון, ולמרות שאליהו בכל זאת נבחר בדראפט האן. בי. איי, ברור ששרף צדק בנושא אליהו. שרף לא יכול להרשות לעצמו לשים על המגרש שחקן שאינו מסוגל לקלוע מחצי מרחק, לשמור, וכמובן הדבר אצל אליהו, הבנת משחק נוראית.

אין ספק שאם אליהו יתחזק מבחינה פיזית, יפתח איזושהי הבנת משחק מינימלית, יתכן ויגיע בעתיד לליגה האמריקאית. אבל כרגע, צביקה צודק ובגדול.

 

אהוד אולמרט

אולמרט הכריע השבוע בעסקת השבויים, ומבלי להיכנס לשאלה מה מעמדו האמיתי של אולמרט בכנסת השבעה עשר, אפשר לומר שזו ההחלטה הנכונה שהתקבלה, ובעיתוי הנכון.

לו היה נפתח מו"מ בחודשים שלאחר החטיפה, נסראללה היה משיג את הניצחון היחיד שיכל להשיג מול ישראל, הניצחון התודעתי. במקום זה הוצג נסראללה בעולם כמי שיצר בלאגן מיותר בדרום לבנון לאחר מספר שנים של שקט, בשביל גופות, שווה היה לספוג את המחיר התקשורתי שספגה הממשלה מהתקשורת הישראלית בנושא.

אבל גם לאחר אישור העסקה, ממשיכה הביקורת והפעם עולה בעיתונים השאלה מה הדחף להכריז על החטופים מתים, גם אחרי שאושרה ההעסקה.

ובכן, חברים זו טעות. שכן ברור שאולמרט, מתוך המחויבות לנטרל את הפקטור שצוין לעיל, הפקטור היחידי בעצם שיש לנסראללה ביד, חייב ליירט כל אפשרות שמחה של חסן מלבנון. ההכרזה על החטופים כחללים תופסת כותרות בכל העולם ומסיטה את תשומת הלב מכל אמירה של נסראללה.

 

צבי רזי

יצא לי ללמוד בעבר אצל צבי רזי. האיש לא טיפש, וגם הציון היה לא רע, אבל אני לא אוהב את האיש.

רזי, כמו שותפו להנהגה הפלסטינאית של אוניברסיטת תל אביב, גדי אלגזי, מסרב להבין שהמלחמה נגמרה ושאפשר כבר לצאת מהבונקרים השמאלניסטים אל עבר עתיד טוב יותר לכולם, כולל לפלשטינו- ישראלים שאותם הוא וחבר מרעיו מחד"ש שמים כבר שנים בויטרינת הפתאים שלהם כאילו היו בובות שעווה חסרות הבעה, ולא אנשים בשר ודם שראויים לחיים טובים יותר. בפלשתין.

מנשה קלפטון אומר: צבי רזי אתה חייב להשתנות.

ומנשה קלפטון יודע מה שהוא אומר.

 

ראש המטה

נדמה שאין איש מתאים יותר לקבל את במת הראיון השבועי, מראש המטה.

ראש המטה נושא כבר שנים בתפקידים בבכירים בקהילת הביון הישראלית. איש לא יודע מה גילו, פרצופו מעולם לא נחשף בציבור, ושמו מעולם לא נקשר באף פרשה מפרשיות הריגול המפורסמות בתולדות המדינה. אבל תסמכו עליי שראש המטה לקח חלק בכל פרשה ופרשה שכתובה בעמודי ההיסטוריה של שישים שנות מדינתנו. לשמחתי, בעקבות קשריי הטובים עימו, הסכים ראש המטה להיחשף בפעם הראשונה ולספר לכולנו על חלקו בכמה מהמבצעים המפוארים ביותר של קהילת הביון הישראלית.

ראש המטה שלום לך, בוא תחסוך ממני דברי נימוס וניגש ישר לעניינים. מה היה חלקך בבחירתו של גיל גולדנברג לראשות אגודת הסטדנטים של אוניברסיטת תל אביב?

תראה אני אגיד לך, כשגולדנברג החל את הקמפיין היה ברור לי שהצרה אם תבוא, תבוא מכיוונו של נציג החוג להיסטוריה בעבר, ניר גאליס. ידעתי שגאליס ינסה, בשיעורים של צבי רזי, שם היו לו נאמנים רבים, להתסיס את הסטודנטים ולעורר מרד כנגד גולדנברג. ולכן הפעלתי כוחות היפנוט כנגד צבי רזי וגרמתי לו להגיד בשיעורים שלו שטויות, הדבר הסיט את תשומת הלב מנסיונות ההתססה של גאליס וככה הדרך נסללה בפני גולדנברג לניצחון.

מדהים. השם בועז טופורובסקי אומר לך משהו?

(צוחק) מנשה אני רואה שעשית עליי תחקיר איכותי ביותר (אני מתנפח), תראה אני אגיד לך, טופורובסקי ביקש סיוע במאבקו כנגד ועדת שוחט, ובוא נאמר........ שלחשתי כמה מילים באוזן לאולמרט.

וואללה. ראש המטה דיברנו על הבוטנים, בוא נדבר עכשיו על פרשה כאובה שהיית שותף לה, מבצע אנטבה. רק נסביר, הייתה אפשרות לסמם את השומרים באנטבה בסם שינה, דבר שרק אתה יכולת לעשות בזכות יכולותיך העל טבעיות. בסופו של יום זה לא קרה, וכולנו נאלצנו לצד השמחה הגדולה על חזרת השבויים, לבכות גם יחד עם ברוריה על מות יונתן.

ראש המטה, מה לעזאזל קרה שם?

כן קלפטון, אתה מחזיר אותי כמו שרק אתה יכול לרגעים הקשים ההם. תראה שירות הביון ידע על סגולותיי המיוחדות, וזאת לאור מספר מבצעים שסייעתי בהם קודם לשנת 76, העניין היה שבמבצעים ההם השתתפתי בחינם, זו היתה טובה מיוחדת למדינה בגלל הציונות וכל זה. אבל בשנת 76 הבנתי שהסיוע העל טבעי שלי  למבצעים מונע ממני לעבוד במשרה מלאה ולכן אני ראוי לקבל חוזה טלנט בשירות הביון הישראלי.

את האמת, איסר הראל בפגישה היה בראש אחד איתי וכבר סיכמנו על פגישה נוספת לצורך פתיחה רשמית של מו"מ. הגעתי לפגישה ואיסר מניח על השולחן הצעה: 10 מיליון דולר לחודש, למשך שנה עם בונוס של 5000 לירות על כל מבצע מוצלח, על מבצע לא מוצלח סוכם שאני אקבל חצי בונוס.

אני מאד שמחתי על ההערכה וכבר לקחתי עט במטרה לחתום.

אבל אז נדלקה לי נורה אדומה, אמרתי לעצמי בטוח יש פה איזה קאטץ'. פניתי לאיסר ושאלתי אותו אם משלמים נסיעות. הוא ענה לי שזה כלול בשכר.

כלול בשכר אלק, אמרתי לו: איסר לך תזדיין, מה זה? אתה משלם לי 10 מיליון דולר לחודש ואתה לא מסוגל לשלם לי עוד מאתיים לירות על חופשי חודשי מזויין?, ואני בכלל סטודנט אז זה חצי מחיר.

ואיסר המניאק שואל אותי אם השתגעתי, אני עונה לו: אני השתגעתי?, אתה השתגעת. לך תדחוף.

כן כן, ככה אמרתי לו.

ומה קרה אז?

חודשיים אחרי הפגישה, היתה החטיפה באנטבה, ולמרות שאיסר ביקש ממני באופן אישי שאסייע, ואפילו הבטיח לי מענק חד פעמי של שמונה מאות מיליון מארק, אני סירבתי על רקע פגיעה בכבודי חודשיים קודם לכן.

וככה נגדעו חיי אדם לשווא. אבל אני לא מבין. ראש המטה הרי אתה השתתפת במבצע ליטני שנתיים לאחר מכן. אתה יבשת שם את הנהרות על מנת להקל על חציית הכוחות.

כן זה נכון, בסופו של דבר אני ישראלי.

והחופשי חודשי?

הגענו להסדר.

 

שיר לקרי קיטלס

שיר לקרי קיטלס

לאיש שרץ בין הסלים

לאיש שלובש תמיד שחורים

לאיש שקולע מצוין מהשלוש

לאיש שנותן לניקס בראש

 

קרי

לילה עכשיו

אורות נוצצים

זיעת הפרקט

עוד עומדת איתן

שיפעת חייך

נשמעה למרחקים

ואת הניקס

ניצחת בחמישה משחקים

קרי

לילה עכשיו

קרי

לילה עכשיו

קרי

לילה.

 

ראש המטה, רזי, שרף, אולמרט וקרי קיטלס. כל אלה היו כוכבי הטור הזה. בשבוע הבא, חשיפה.

ותזכרו תמיד:

מנשה קלפטון יודע מה שהוא אומר.

 

תגובות