סיפורים

מעשה בשלושה בני מלך תימן

פרק שלישי

 

הבן השני של הסולטאן  אחיו של עבדאללה  סמיר שהיה אומן בחרב , חבש את סוסו , העלה  מזון וציידה  ומים  קשר הכול , עלה על סוסו  ודהר צפונה מערבה , לאורך קו המים , לאורך החוף עד הגיעו לים האדום. שם הנווה מדבר קטן מוסתר מעין אדם צמוד לסלעי גרניט  " גן עדן קטן "  כמה עצי תמרים אשר כפותיהם  כורעות מעומס הפרי , מעין מים זכים  הנשפכים לתוך ברכה קטנה ועשב רך לסוסו. הוריד סמיר מעל סוסו את כול המשאות , חילץ ראותו ממסורותיו ונתן לו חופש להסתובב , לאכול  ולנוח.  סמיר עצמו , רחץ עצמו ואבק הדרך  פרש מרבד קטן  ופנה לתפילה לבורא עולם  תודה על שהיגיע עד הלום ללא פגע ליסטים או מחלה. סיים תפילתו אסף כמה פירות תמרים  שתה לרוויה הדליק מדורה נגד השועלים הזאבים והצבועים ושכב לישון.

עם פציעת השחר קם  העלה אל סוסו את כול  מיטלטליו מילא מים  בנאדות ולא שכח  לקחת גם כמה וכמה תמרים  לו ולסוסו. דפק בסוסו ויצא צפונה  לדרך הים  לפטרה . בדרכו נאלץ לחנות בכפר קטן ,כדי לתקן את פרסות סוסו מאחר ורוב מסעו היה על קרקע סלעית בשיפולי ומורדות ההרים וכן בשבילים  לא מוכרים בינות להרי הבזלת של הרי אדום. ממוך כדי תיקון פרסות סוסו אצל הנפח שאל סמיר : יה  חוואג'ה אול לי , אלעה  וואן  פטרה ?  הפסיק הנפח את עבודתו וענה :

יש שני דרכים  אחת  דרך עכבה אום רשרש  יעני פאלאסטין והשנייה דרך  עכבה ג'ארש. בכול מקרה , אורך הדרך אותו דבר. אמה מה  צריך לחפש טוב טוב כי  היא  נעלמה בין הוואדיות .  שוקרון ענה סמיר שילם לנפח  וברכו " בסלאם עליכום "  דפק בסוסו ונעלם  לעבר הזריחה .... דהר סמיר במעלה ההרים עד בואכה  ג'ארש ומשם ירד דרך ים המלח דרומה בתוך ואדיות פתלתלות , והשמש במרום השמים  והנה...הוואדי הולך ומרכב  ויצבעו כצבעי  אבן החול האדומים ההולכים ומגביהים  ועבריו  כשהוא  יורד לעבר עמק הירדן. לפתע ללא כול  אזהרה , אחרי עיקול חד של הוואדי  נתגלתה  " פטרה "  . עיר נבטית קדמונית, אשר שיני הזמן נגסו באבן האדומה , אך עדיין ניתן לראות את פאר היצירה.  עיר שכולה חצובה באבן.   סמיר עצר את סוסו קשרו לעמוד בפתח הכניסה לעיר, ונכנס לראות את הפלא .  בעודו מסתובב בין הדוכנים ,  והנה רוכל המציע שטיחים  ומכירה  " תפאדל  יה זאלאמי שוף...בעינה  " פנה הרוכל לסמיר ......שטיח  ב  100 מטבעות זהב ..בזול...הביט סמיר ברוכל ובשטיח ואמר : 100 מטבעות זהב עבור שטיח ישן ובלוי   ? זה לא הרבה  ???  .  ענה הרוכל  : זה לא סתם שטיח  זה שטיח מעופף . טוב ענה סמיר   אשלם לך   רק תארוז לי אותו. בבקשה כנס איתי לחנות  ושם הארוז לך אותו .   נכנס  סמיר עם הרוכל לחנותו והנה  החנות מלאה שטיחים יפים  מכול סוג וגודל   בעודו ממתין  לאריזת  השטיח...    נכנס לחנות  איש ענק חגור סכינים וחרבות וסגר את פתח היציאה של החנות.  מה הדבר הזה פנה סמיר לרוכל  ?  מה אתה חושב  יה סעידי  שאתן לך את מרבד הקסמים ב -  100 מטבעות זהב ?  גם אם תשלם 10000 מטבעות לא תקבלו .  העניין כאן  לא  אישי  על תכעס   אנו פשוט  גונבים מאנשים  אף פעם לא מוכרים באמת .  הבריון  החל זורק על סמיר  סכינים במטרה להרגו אבל ....סמיר שהיה אומן החרב הדף את כול הסכינים  ואת הסכין האחרון  כוון לעבר הבריון והרגו במקום.  תוך שהוא מנצל את המהומה  לקח את השטיח ויצא  מהחנות.  הרוכל  הבין , כי את המערכה הזו הפסיד  יצא לרחוב וצעק...גנב  גנב   גנבו לי את השטיח .. בן רגע נתמלא השוק " גנבים   של פטרה "  שרצו אחרי סמיר עם חרבות שלופות במטרה לעצור אותו ולהרגו. סמיר ...מאמין בשטיח או לא אמר לעצמו ...מה יש לי להפסיד   פרש את השטיח על האדמה  הכה בו פעמיים ואמר  :                            

 

  "   שטיח שטיח , שטיח פלאים , קום , קום  התעורר לחיים   " והנה השטיח התעורר לחיים  . סמיר עלה על השטיח  והחל  מתרחק  מההמון הזועק.   " פנה לעבר הפונדק אמר לשטיח....והשטיח הכן  פנה לעבר פונדק הדרכים  אשר קבעו בו האחים להיפגש בתום שנה... ממריא   לשמיים  ונעלם  מעבר לאופק....  

 

 

תגובות