סיפורים

המזל

המזל

 

ישבנו  שבת  ליד האש  והרוח בחוץ  נשבה בחוזקה עד כי  העצים הגיעו לרצפה מאימים  להיתלש מהאדמה . שולחן עמוס מכל טוב , חומוס חצילים מטוגנים  , ירקות פרוסים דק דק  ועליהם  שמן זית  טהור ופול ירוק מבושל , פלפלים חריפים  פירות העונה ופירות יבשים  ערק זחלאווי מהול במים  ונהיה לבן כחלב  לביא תה מהביל וקהווה .  בעודנו לוגמים מין התה והקהווה פתח מוסה איבן איברהים  כדרכו  לספר על  " המזל "  .

וואללה  יה ג'מאעה המעשה שהיה בחית  מוחמד כך היה . לפנים  , כאשר הארץ הייתה  לא מיושבת רק בדואים פה ושם  חיי לו  בחושה ליד רמאללה , עבד אל עזיז  ומשפחתו  וכסף איין ואוכל לחץ ומים צר . אדם ללא  כול מזל . יום אחד נמאס לו . פנה לאשתו  פטמה ואמר : ארזי לי מה מהאוכל ושתייה  לשבועיים כי הינה אני הולך לחפש את מזלי.   למחרת  לקח עבד אל עזיז את האוכל והמים שאיישתו ארזה חבש את חמורו ויצא לדרך .  עבר את ירושלים  ופנה לעבר המדבר, בדרך  לעין פשחה פגש אדם  . שאלו האדם לא פניך מועדות ?  ענה לו  לחפש את המזל שלי . יודע אתה איפה  אמצא אותו  ? תראה ענה האיש  תלך ישר ישר  כ – שבוע ולפי הלב שלך והכוכבים בשמים  וכוונו אותך . טייב ענה עבד אל עזיזי  שוקרון . הלך יום הלך יומיים  והינה אריה לפניו  רזה  ומת מרעב .  לאן פניך מועדות שאל האריה ?  למצוא   את המזל שלי ענה . אם תמצא את איש המזלות תעשה לי טובה , תשאל אותו למה כול דבר שאני אוכל  אני מקיא ? בוודאי ענה עבד אל עזיז והמשיך בדרכו . עברו עוד יומיים  והינה  שני סוסים אצילים לפניו  רצים סביב במעגלים כמו רוח סערה  בלי להפסיק . פנה סוס אחד ושאל  לאן פניך מועדות  נווד ?  למצוא  את איש המזלות ואת מזלי ענה.  אם תראה אותו תעשה לנו טובה תשאל אותו למה אנו רצים בלי הפסקה ללא סיבה  טייב ענה  והמשיך בדרכו . עברו עוד כמה ימים  והאוכל  נגמר וגם השתייה לפתע ראה מרחוק עץ תפוחים ענק , התקרב לעץ והינה תפוחים בגודל של ראש של תינוק . הושיט ידו  קטף אחד וכאשר בה לנגוס ..כולו היה רקוב מבפנים . יפה מבחוץ ובעל ריח טוב ורקוב מבפנים ..נאנח  העץ ואמר:  מה לעשות זו בעיה ., לאן מועדות פניך שאל העץ . למצוא את איש המזלות ולראות מה קרה למזל שלי ענה . אם תמצה אותו תוכל  לספר לו על הבעיה שלי  ? אין בעיה אספר . אכל  כמה תפוחים מבחוץ עד שרווה צימאונו  והמשיך בדרכו . אחרי  כמה ימים  היגיע לנהר רחב אשר בגדה השנייה  הייתה מערה  ובה שכן איש המזלות . איך אוכל לעבור את הגדה לצד השני חשב בליבו  ולפתע ראה לוויתן ענק צף לו  על פני הנהר .  הלחצות תרצה   ?  כן ענה בבקשה . אין בעיה עלה על גבי  ואקח אותך לגדה השנייה  , רק בקשבה לי אלך  כשתפגוש את איש המזלות ,שאל אותו ,למה אני לא יכול, לצלול ואני כל הזמן  צף .

טייב ענה  הכול יהיה בסדר .

חצה עבד אל עזיז את הגדה לצידה השני , הודה ללויתן  ופנה לעבר המערה .

בפתח המערה ישב לו  איש זקן  כבן יותר מ – 1000 שנה . מרחבה פנה עבד אל עזיז אל יש המזלות , אהלן וסהלן ענה איש המזלות מה  רצונך ? סיפר לו עבד אל עזיז את כול הסיפור ואז אמר  איש המזלות כנס לתוך המערה  ושם תמצא את המזל שלך.

פנה האיש לתוך המערה הלך  עד שהיגיע  למכשיר כמו שעון אבל...לא רץ טוב תקוע  נשף  בפיו  להוציא את החול והאבק ,  ניגב בכפיה שימן וגירז עד כי...המכשיר הכול לעבוד ולהסתובב כמו שצריך. שמח עבד אל עזיז כי הצליח לתקן את מזלו ויצא והמערה החוצה שמח וטוב לבב . הודה  לאיש המזלות ולפני שהלך לא שכך לשאול את מה שביקשו החיות והעץ .   ענה איש המזלות : הלוויתן ,יש לו יהלום  ששוקל 1/2 קילו ליד בעין  אם יוציאו לו אותו יוכל לצלול . העץ תפוחים  יש אוצר זהב מתחת לשורשיו והוא מפריע  לו להוציא פירוט טובים ולא רקובים, אם יוציאו לו את המטמון יגדלו תפוחים הכי טובים בעולם . הסוסים  צריכים לרכב עליהם ( ורק מלאכים היו רוכבים על סוסים)  ואז יירגעו  והאריה ...צריך רק בשר הוא אינו צמחוני .  חזר עבד אל  עזיז לוויתן  נו מה אמר לך  ?  סיפר לו מה שאמר בקשר ליהלום  לקח אותו הלוויתן  לגדה השנייה  ירד מעל גבו ולא לקח את  היהלום  כי ..הוא פתח את המזל שלא ולא צריך אותו..וכך המשיך בדרכו חזרה כשהוא נותן את התשובות אבל...לא לקח את  המטמון  והעץ ואף לא רכב על הסוסים ושהיגיע  לאריה  סיפר לו עבד על עזיז את כול מה שקרה בדרכו אחרי ששמע  אמר:  הינה אתה המזל שלי ,פתח  האריה את פיו  וטרף את עבד עזיז  .

מסקנה  :   אם כבר פתחת  ושימנת את מזלך   השתמש  בו ואל  תודיע זאת ברבים

תגובות