סיפורים

בקושי {הפיכה בשני חלקים} - חלק ד'

הקואליציה שהורכבה היתה הרחבה ביותר שהוקמה אי פעם שמונים ותשע חברי כנסת שמצאו עצמם מחוייבים ברמח איבריהם לעם היהודי בארץ ובתפוצות מחוייבים לארץ ישראל ולתורת ישראל. לא ניכרו כל מתיחויות על רקע חלוקת תיקי הממשלת , וארשת רצינית שרתה על פני חברי הכנסת במושבה הראשון. ראש הממשלה  שמואל בן חיון עלה לדוכן לשאת את נאומו הראשון לאומה.  דבריו כוונו לרבבות המאזינים ברחבי בארץ ובעולם,  יהודים שהמתינו למוצא פיו מבקשים נוחם ונאחזים בדמותו הכריזמתית והיציבה.  מאזינים מוסלמים נוצרים ובני דתות אחרות שהמתינו למוצא פיו, שראו במדינת ישראל את המפתח לשלום העולם כולו, לחברי הכנסת.   ראיונות נפרדים לתקשורת לא ניתנו, ונאומו נקלט היטב אצל כעשרים וחמש מדינות מוסלמיות ברחבי העולם , מנהיגים אשר לא טרחו למצוא מעולם פתרון לאלה שהגדירו עצמם פלשתינאים ברחבי ממלכתם והעדיפו בבירור לעודד את נסיונות החמס והגזל של הארגונים המוסלמים, לנכס לעצמם את מדינת ישראל.  אותם מוסלמים שמעולם לא נתנו דעתם על מצוקת האזרחים בעזה ודרשו פתרונות מישראל כאילו שהעם היהודים מחוייב היה במשהו כלפי מי שעשה כל כך הרבה כדי לחסלו.

ככבשת הרש כפי שחשב לא פעם לעצמו. הנאום  תוכנן מלכתחילה וכתבי חדשות בעיתונות, המקומית הארצית ומרחבי העולם,  טלויזיה ואינטרנט המתינו בצפיפות ביציע האורחים שבאולם הכנסת, עונדים תגי זיהוי , הומים, הרשמקולים פתוחים, מצלמות בוהקות ומסנוורות,  בצפיה דרוכה לתחילת דבריו של ראש הממשלה. הוא המתין מעט והתפלל חרישית לסיעתא דשמייא , ופתח בדבריו "חברי ממשלה נכבדים, חברי כנסת נכבדים, עם ישראל בארץ ישראל ובתפוצות, הנני שמואל בן חיון ראש הממשלה, יושב ראש מפלגת  מכבי, נשבעתי לפני זמן קצר לראשות הממשלה, נשבעתי לעשות את המיטב למען עם ישראל, למען העם היהודי". "התקופה בה אנו שרויים אינה קלה, מכל עבר קמים עלינו להרגנו.  יש מי שיתמה האם יש מקום לנאום מסוג זה במושב הראשון, אך עקב רצף הארועים הסובב אותנו מזה זמן רב, הגיעה העת להגדיר את העניינים החשובים 10העומדים על הפרק.  הוא הביט נכחו מקיף במבט עיניו את האולם  והמשיך"אנו העם היהודי, לנו קוראים נאצים.  אנו שחוינו את השואה, אנו שנרמסנו על ידי הנצרות, אנו שהאיסלאם מנסה לכפות את דתו על העולם כולו ולהשמיד את העם היהודי לנו קוראים נאצים.   מאז הקמת המדינה, אנו קרויים" , הוא המתין שוב "אנו קרויים פשיסטים", "גזענים, נאצים. העולם מדבר על עזה על מצוקת המוסלמים שם האים יש מישהו מהעולם המוסלמי שהציע אצלו פתרונות עבור המצוקה הזו חוץ מאשר לחמש אותם באמצעי לחימה על מנת שיחסלו אותנו.  האים מצרים אי פעם פתחה שעריה לטיפולים רפואיים עבורם, להעסקתם של המוסלמים בעזה, האם כויית, סעודיה בחריין הציעו עבורם אצלם מקורות תעסוקה ובריאות.  את הכל אנו נדרשים לעשות, העולם פונה אלינו כאילו שאנו מחוייבים ובכן הנניי שמואל בן חיון אומר לכך לא.  העם היהודי אינו חייב לסייע לשום גורם בשום דרך למי שעושה ולו במקצת כדי לחבל ולהרוס אותו לא כל שכן למי ששנים עושה וממשיך לכפור בעצם הזכות לקיום העם היהודי.  אותן מדינות אשר סייעו למוסלמים ברחבי ארץ ישראל ברכישת נשק והזרימו בעבורם אמצעי לחימה בסתר הם הם אשר בגלוי יקחו אחריות לרווחתם של המוסלמים בעיקר בעזה. ".  השקט ששרר באולם הכנסת היה כמעט מוחלט ראש הממשלה המשיך בדבריו מונע על ידי אותו כח פנימי שהריץ אותו לכנסת, אותה ידיעה שעליו להיות נחרץ  החלטי והאמונה בבורא עולם ובתורה היתה עבורו המשענת בה התחזק.  "הניי שמואל בן חיון מכריז על ניתוק חשמל מים ודלק לעזה ושערי מדינת ישראל לא יפתחו בעבור צרכים רפואיים, העולם המוסלמי מתבקש לקחת אחריות עליהם".  ישראל רואה לעצמה זכות להגן על כל יהודי באשר הוא ותעשה ככל הנדרש לצורך כך.  איננו מבקשים מהעולם המוסלמי אישור והסכמה לקיומינו ולא מכל מדינה אחרת ולא בהם מותנה קיומינו". אנו קיימים בזכות האמונה בקב"ה אנו קיימים בזכות התורה ששמרה אותנו אלפי שנים,  ותשמור אותנו עוד אלפי שנים"

 

"אתם גזענים, פשיסטים" קרא אחד מח"כי דע"ל  "היהדות הגזענית מבדילה אתכם מכל העמים" את דבריו אמר בבוז ובלעג "אני מבקש לתת לראש הממשלה לסיים את דבריו"  קרא יושב ראש הכנסת, אם תפריע שוב תורחק מהאולם פנה אל מוחמד בכר ג'נין "ששת החברים שיצאו לפני כן וקראו קריאות בוז וכן יושב ראש דע" ל מוחמד בכר ג'נין  רואים בנו אנשי הימין גורם הרסני.  ההשוואה של היהדות לנציזם בגלל היותינו נבדלים היא ערש היסוד לאנטישמיות. התורה שבה אנו מאמינים, העם היהודי, היא שהנחילה לעולם כולו את ערכי האנושות ". "את יום המנוחה השבועי ,  את היחס לגר לאלמנה וליתום, את ערכי היסוד בהם העולם מתקיים" הוא המתין קמעה  ונאנח "היהדות כן נבדלת וכבר נכתב הן עם לבדד ישכון, אך מעולם היהדות לא ניסתה לספח גרים,  לקבץ בגטאות, להשמיד בשל אמונה או דת, עתה ישנם הטוענים לשילובם של המוסלמים במדינה בכל הרמות והתפקידים, שתהיה המדינה מדינת כל אזרחיה ובה בעת גם שיקימו הם מדינה משלהם.  אך דרך זו אינה לטובת העם , לנו כעם יהודי אסור להתערבב עם עמים אחרים.  טרם כניסת בני ישראל לארץ גורשו מכאן כל יושבי הארץ, בפרשת כי תשא בספר שמות  כתוב ..."שמר לך אֵת אשר אנכי מצוך היום הנני גרש מפניך את-האמרי והכנעני והחתי והפרזי והחוי והיבוסי: השמר לך פן-תכרת ברית ליושב הארץ אשר אתה בא עליה פן-יהיה למוקש בקרבך":...האים הקב"ה טועה?   מדוע היה מלכתחילה צורך לגרשם בכלל, מדוע לא יכלו לשבת עם עם ישראל בצוותא.  לשאת בתפקידם

דומים, להתנהל כעם אחד ללא הבדלי דת ואמונה, מדוע דרש הקב"ה לגרשם"? הוא השאיר את השאלה תלויה באויר, מאפשר להם לעכל את שאלתו. "האים הם המוסלמים יוכלו לחיות איתנו בתוך נחלתינו, בתוך ערינו,בתוך ארצינו אם נאמר בפירוש שהם יהיו לנו למוקש בקירבינו"? השאלה נשלחה ושמואל בן חיון שאף אויר, מודע לתהודה שתווצר בשל דבריו.

 

נציג השמאל הרדיקאלי ממפלגת  ש"ר יריב מרום קפץ כנשוך נחש, וצעק בקול "מה אתה מקשקש, אנחנו היום בימינו אנו, לא בזמן יציאת מצרים".  "ומה בכלל חשוב מה שכתוב בתנ"ך, אנחנו זורמים עם העולם.  העולם הזה כמו כפר גלובלי קטן, איך אתה מעיז , חתיכת פשיסט עלוב שכמוך"?  "שקט.. שקט" היסו אותו מכל עבר, "תתבייש, אל תנצל את זה שראש הממשלה

אינו מעוניין לפגוע בכם, תרגע".  הוא התיישב בכסאו,  מטיל מבטי איבה בראש הממשלה.

 

יושב ראש הכנסת לחש את שמו של הבחור באזני ראש הממשלה והוא פנה אל החברים באולם להמשך דבריו, היישר מאותה נקודה בה הפסיק.  "מי שטוען ששמירה על צביון יהודי הינו גזענות או פשיזם אינו מבין מהי גזענות.  לנו כעם יהודי יש תפקיד בעולם, ולנו כעם יהודי אין כל אפשרות 11לבצע את תפקידנו כאשר מחבלים בנו מקרבינו.  והעם היהודי נבחר כעם סגולה לבצע תפקיד.  וכשם שמשה רבינו עליו השלום ניסה להתחמק מהתפקיד שהוטל עליו כן אנו שנבחרנו להיות עם סגולה מנסים בכל דרך להתחמק מהתפקיד שמוטל עלינו להאיר לעולם את הדרך.  אין העם היהודי מנסה לצרף גרים ולגיירם, אין העם היהודי מנסה להשתלט על אדמות ולהשתרע ולכבוש, אנו מבקשים לחיות בארצינו, להיות יהודים בארצינו.  לא נוכל לבצע את המוטל עלינו אם יחבלו בנו מבפנים.  וככל שנבין שהיהדות מעולם לא הזיקה לאיש אלא אדרבא הנחילה לעולם את ערכי הקיום נבין את גודל השליחות המוטלת עלינו. נפנים ונקבל את היותנו עם סגולה, בעלי שליחות". "הסגולה הינה שליחות, לא התנשאות, גדולה, כבוד או יוקרה". "מה אתה אומר"? קפץ שוב יריב מרום ממקומו, "ואיך בדיוק אתה מתכוון להגיע לכך שהם יורחקו, תארגן להם טרנספר"?  הוא ירה את שאלתו ועוצמת הכעס והבוז שחש שלפי בן שמואל הדהדה באולם "או אולי תשלח אותם לגטו שבעזה"?

שמואל בן חיון, התעלם שוב מהתפרצותו של יריב מרום ויושב ראש הכנסת הזהיר את יריב מקום בפעם השניה, כי בפעם השלישית יורחק מהאולם ."ברצוני לסיים את דברי" המשיך בדבריו ראש הממשלה  "אף שיהיו כאלה שיזדקקו לזמן לעכל את הדברים, שיהיה ברור, כאן ועכשיו ככל

שנוגע לימניו אנו, המוסלמים אינם יכולים לחיות בקרבינו".  "איננו מעוניינים במלחמה,  ואיננו חוששים ממלחמה. המצב הוצג לאשורו". "על  מנהיגי דע"ל לעקור מן השורש בראש ובראשונה כל תופעת אלימות מוסלמית, בין בארץ ישראל ובין המגיעה מחוץ לגבולות ארץ ישראל" ויש ביכלתם לעשות זאת." הוא סיים את דבריו, שכהוא מודה לקב"ה ומודה לכל חברי הכנסת

והמאזינים.  וירד מעל הדוכן לקול תשואות ומחיאות כפיים. ממושבי דע"ל והשמאל נשמעו   צעקות של בוז  .

 

תגובות