סיפורים

כל האמת על מצבו של אריק שרון

 

אש\ברוך ק.

 

 

 

            "ראש ממשלת ישראל הורעל. אריק שרון הורעל ע"י רעל משתק שמקורו אינו ידוע עדיין,סביר להניח שהדבר קרה בצרפת לשם היה מסעו האחרון לפני שהפך לצמח, צוות חקירה מיוחד בודק את נסיבות האירוע, ושוב למרבית הצער ניסיון התנקשות בראש ממשלה צלח" –זעקו כותרות העיתונים בבוקרו של יום שלישי בו קמתי לעוד יום עבודה שיגרתי בלשכתי, לשכת שר הרווחה בה אני עוסק כיועץ תקשורת למנכ"ל.

 

            הפלא צלצל "היי דנה, מה שלומך בובה?","הכול מצוין אני מתגעגעת נורא, לא יודעת מה היה חשוב לשר לדחוף אותי איתו לאיטליה, הלוואי שהייתי איתך, מתעוררים יחד ועם כל הסירחון של הבוקר מזדיינים עד שמזיעים כמו חמורים, מחליפים מצעים ומתקלחים ושוב מזדיינים, כמה שאתה חסר לי בפנים.." , "שמתי לב, מותק, אני אפצה אותך כשתחזרו, במה  הוא עוסק האידיוט?","יותר בסיפור ההרעלה מאשר בקשרי מסחר, כולם רוצים לדעת מה בדיוק קרה,אז כל היום הוא מתראיין בשביל לומר שאיננו יודע דבר והנושא בבדיקה". "עמי אני צריך אותך אצלי" -נשמע קול במסדרון,"טוב ממי נדבר יותר מאוחר הצ'יף זקוק לי, אני בא"-צעקתי וניתקתי את השיחה לא לפני שהבטחתי "גם לי את חסרה אהבה".

 

            דנה היא היועצת הפרלמנטארית של שר השיכון, מי יכול לנחש שעורכת דין מצטיינת של הפקולטה של תל-אביב, מטר שישים שמתפרשים לגוף מדהים, עיני שקד ירוקות ושיער בלונדיני אמיתי,חזה גדול ומרשים שיושב הדוק על מבנה גוף צר, היא הנימפומנית שלי...?

 

            "יש לי בשורות רעות, גילי איננו, עכשיו הודיעו לי שהוא נפצע בינוני בתאונת דרכים,מישהו לא נתן זכות קדימה לא יודע עדיין את כל הפרטים אבל עכשיו אהוד נשאר ללא יועץ תקשורת וכבר קיבלתי טלפון מאהוד שמבקש שאתה תמלא את מקומו,אני מבין שאתה רוצה לדעת מה שלום גילי אז סע בזהירות –תעשה לי טובה –לאיכילוב למקוצר וזריז ואחר כך אתה מתייצב אצל אהוד,בקריה, להרחיק ממנו את כל הזבובים מהתקשורת שעטים עליו בנוגע להרעלה,ושלא תחשוב שאני מוותר עליך עדיין, אני מתייחס לזה כאל הלוואה.."

           

            את גילי הכרתי עוד בתחילת התואר הראשון שעשינו בעברית לתקשורת ,חלקנו במשך שנה דירה קטנה במעונות והחיקויים שהוא היה עושה למלכה המרצה ההזוי לתקשורת על-חושית- תמיד קראו אותי מצחוק. משנינו הוא היה המוצלח, ועובדה שהוא אחרי כמה שנים הגיע לאריק ועבד איתו ואני הסתפקתי במשרה שהוא סידר לי אצל שר הרווחה, ועכשיו אני אמור להחליף אותו אצל אולמרט היה בזה יותר מטעם מר אבל לראש הממשלה לא מסרבים, בטח לא בתקופה קשה. נסעתי לאיכילוב כשרץ לי בראש מה לי ולסיפור ההרעלה ואיך אני הודף את העיתונאים שצמאים למידע?והעיקר לצאת מכל הסיפור הזה ללא מעידה- עדיין עם עבודה!סיפורים פחותים מזה קברו קריירות של יועצי תקשורת טובים ממני!איזה מאנייק גילי דווקא עכשיו מצא את הזמן לקחת פסק זמן?!אני מקווה שגמבו' בסדר. גמבו'- ככה כיניתי אותו, כי היה לו מעוף והשמיים בשבילו לא היו גבול אלא שער קטן בדרך למעלה..

 

            "מר ט' יקבל אותך עוד שתי דקות, הוא כבר מסיים פגישה עם השגריר האירופי"-אמרה לי כרמלה, המזכירה הראשית של אולמרט, מר ט' היה הכינוי שדבק בו מאחורי גבו,כשהגעתי ללשכה שלו בבור,"בוא תיכנס עמי, מה חדש עם גילי?", "אדוני ראש הממשלה"-פתחתי "אהוד!, עמי עזוב אותך מגינונים!"-קטע אותי ראש הממשלה,"הוא לא בהכרה,עבר ניתוח ברגל אני מקווה שלא יאלצו לקטוע לו אותה,הוא בהתאוששות,אני בטוח שהוא מאוד יעריך את זה ששלחת את ד"ר לוין הרופא האישי שלך לדאוג לו","הוא שם כדי לראות שהצוות יטפל בו כמו שמגיע לו,אני אעבור שם בלילה לבקר,הבנתי שהוא ייצא מההרדמה באחת עשרה בערך אז לפני שאני עולה הביתה, אני מקווה שייצא לי לעבור שם עוד היום, בכל אופן, עמי אני רוצה לבקש ממך למלא את מקומו, אני יודע שאתם חברים טובים ואני סומך עליך כבעל כישורים, ואני לא מקבל סירוב ברוח טובה גם אם הוא מאוד מנומס...".

 

            "מה אתה שותה?הספקת לאכול היום?" שאל ולא חיכה לתשובה,"כרמלה אפשר פעמיים קפה ואת הקרואסונים שכולם אוהבים" –שאג לתוך הטלפון לפני שהספקתי לומר מילה. "המצב לא פשוט,עמי,אריק הורעל- וזה יצא לתקשורת השם יודע איך, אסור היה לתת לזה לצאת, מה אתה מציע לעשות עם הזבובים בשלב הזה?","אתה צריך לכנס מסיבה ולהכחיש את כל סיפור ההרעלה, לפחות לעת עתה, עד שנדע מה בדיוק קרה" אמרתי את שחשבתי שגילי היה אומר אם היה כאן במקומי..

 

            "אהוד" הוספתי מיד "אני לא חושב שאני האדם המתאים למלא את התפקיד, יש מוצלחים ממני, ואני מעדיף ללוות את נאווה, היא שבורה מכול העניין,אני מעדיף להישאר עם הצ'יף על אש קטנה כדי שאוכל להיות סמוך להם עד שהוא ייצא מזה, מאוד מחמיא לי שאתה חושב שאני מתאים אבל זה לא נראה לי נכון כרגע", "אני מבין" אמר ושקע באכילת קרואסון שוקולד והוסיף בפה מלא "תראה עמי אני מקבל את רצונך להיות סמוך לנאווה וגילי בשעה הזו,ובכל זאת הייתי מעוניין שאתה תטפל בכל סיפור ההרעלה, ואת שאר הנושאים אני כבר אמצא על מי להטיל, ומבחינת הצ'יף הוא ישחרר אותך רק בשביל זה, ככה שיהיה לך המון זמן פנוי יחסית למה שהיה, כדי שתוכל להיות איתם, מה אתה אומר עשינו עסק אני צריך לדעת עכשיו?!".

 

            "ראש השב"כ אמור להגיע לעדכן אותי עוד רבע שעה בנוגע להרעלה, אני רוצה שתהיה כאן, אני מקווה שהוא יביא איתו תשובות ונראה איך מכבים את האש הזו?".

 

             "תראו המצב הוא בעייתי מאוד, נכון לעכשיו אנחנו יודעים שאריק הורעל בלובזריל –סוג של חומר שמועבר באמצעות מגע עור וגורם לשטפי דם במוח במידה ולא מקבלים את האנטידו'ז ,ניסינו לעלות על עקבות אבל יש יותר מדיי גורמים שלא היו רוצים לראות את אריק מכהן, דוחות סודיים ממדינות רבות לא היו מעוניינים באריק כראש ממשלה לתקופה נוספת עם כוח שיש בדרך כלל בדיקטטורות, הוא עמד לקבל חמישים אחוז ומעלה בבחירות וזה הדאיג גורמים באירופה כמו גם בארה"ב, כפי שעולה ממסמכים פנימיים של הסי.אי.איי ,הם מעוניינים בביזור פנימי בישראל ולא בהנהגה של שליט כל יכול, מה גם שיש גורמים פנימיים אצלנו שלא רצו בו, אני רוצה לציין שהמהלך של ההתנתקות שהיה ידוע שיתנפץ לנו בפנים- נותב כדי למנוע עמידה של אריק בפני בית דין בינ"ל, ולתת לו תדמית של פשרן לאור הדאגה בתחילת שלטונו והנבירה באירועי סברה ושתילה וחלקו בטבח..

 

            בנוסף אין ראיות חד משמעיות ואין לנו כרגע חשודים מלבד ספקולציות רבות מדיי, זה מה שידוע לנו כרגע."-סקר ד' ראש השב"כ את הידוע, "זו חתיכת פצצה איך אנחנו אמורים להתמודד איתה?"-פנה אליי ראש הממשלה,"מאחר ודי סביר שלא ימצא האשם במקרה הזה, והציבור כאן לטעמי אינו בשל לדעת את פרטי המקרה, אני מציע להכחיש ולומר שאם ראש הממשלה הורעל היה זה בגלל החקירות על שחיתות בשלטון כולל החקירות על בניו –נפיל את האשם על התקשורת ועל ההדלפות מהחקירה ששברו אדם חזק כמוהו –זה אופנתי ומתאים ויש להפעיל את כל האנשים שלנו במדיה לקחת אחריות ציבורית ולהשקיט את העניין, ככל שהסיפור הזה יהיה מאחורינו כך ייטיב"-עניתי.

 

            "אז שאני אצא עם הודעת הכחשה הערב?" שאל אולמרט,"לא, אני מציע שאת ההכחשות יעשה פקיד בדרג נמוך כדי ליצור מראית עין של חוסר עניין, ולא לתת לציבור את ההרגשה שזה מחלחל למעלה אלא נשאר בגדר של קונספירציה עיתונאית שניזונה משקר כדי למכור יותר עיתונים, לא לאפשר לגיטימציה להרעלה, להעביר את זה לסטייל של סיפור צהוב.."אמרתי. "תשמעו הציבור לא מטומטם ומגיעות לו תשובות, מה גם שאם נשתיק את הסיפור בקנה מידה עולמי זה יראה כאילו אנחנו מעדיפים שלא להתמודד עם המצב וזו פגיעה נוספת למימד הרתעתי של ישראל שגם כך נמצא בשפל שכמוהו לא זכור לי, ואתה יכול להיות באותה מידה היעד הבא" פנה ד' לאולמרט.

 

            "היי מותק, שמעתי שמגיע לך מזל-טוב על קידום חסר תקדים, מה שלום גילי?","גילי יחיה, ביקרתי אותו באיכילוב- שם יהיה ביתו לשלושת החודשים הקרובים לפחות,מה איתך דנדין שלי?איך הולך באיטליה?","אצלנו דיי שקט מחכים לשמוע את תגובת ירושלים, מה הצעת לט' לעשות?"שאלה דנה ואני חשבתי שאם היא הייתה עכשיו איתי הייתי ישן הרבה יותר טוב בלילה..

 

            "את ההכחשה הרגילה, לפחות לעת עתה, מתי את אמורה לחזור, נאווה שאלה עלייך, ראיתי אותה בבית–חולים, בכל מקרה אני חייב לזוז עוד מעט מתחילה מסיבת העיתונאים ואני צריך להיות שם, אז נדבר מחר נושי שלי, נהייתי חולה מגעגועים..", "עוד חמישה ימים ואני כולי שלך ומתגעגעת נורא, שים עליך את העניבה הכחולה עם הפסים תמיד חשבתי שאתה נראה בה מאוד מרשים..","דנה מה הייתי עושה בלעדייך???אני זז ממי נדבר מחר".

           

           

 

 

           

           

           

                       

 

           

 

תגובות