סיפורים

מלאכים בשמי פנום פן

 טיפות גשם ענקיות שנראות כמו איזה גבישי קריסטל גדולים ניתכו בעוז מהשמיים ונמהלו במים המעופשים והמצחינים של הכפר הזה,במיוחד באיזור של הצריף הגדול הזה שמצוי במורד הרחוב ועשרות זוגות של כפכפי פלסטיק בשלל צבעים מונחים לפתחו.
המקום הזה מצוי כ100 קילומטר צפונית לפנום פן בירתה של קמבודיה -ארץ שעברה מלחמת אזרחים עקובה מדם תחת שלטונו המזוויע של הגנרל פול פוט,אדם בעל מחשבה מעוותת שניסה לחקות את גדולי הדיקטטורים של המאה ה-20 ואני חייב לציין שהנבלה הזה עשה זאת בהצלחה לא מעטה.
למעשה יש שם בשדות הקטל בקמבודייה עד ימינו אנו מוזיאון שמציג לראווה גולגולות אדם שמונחים בערימה עוד מהימים שהקמר רוז' היו בשלטון .
בכל מקרה הצריף הזה מהווה אי של שפיות באיזור הכפרי והלא מפותח הזה,יש כרגע מחלה קטלנית שמועברת על ידי יתוש טרופי וקוטלת בעיקר ילדים קטנים(קדחת הדונגי) המחלה הזו גורמת לחום גבוה במיוחד ולגוף הילד חסר האונים אין את היכולת הטבעית להתגבר עליה לרוב.
השנה זן אלים במיוחד שהתרגל לחיסונים נגדו עושה שמות באוכלוסייה המקומית והמקום המיוחד הזה מהווה עבורם גן עדן ומזור לכל מכאוביהם.
הילדים הרזים עם העיניים הגדולות שפעורות לרווחה עם מבט מפוחד מושכבים על מיטות מצוחצחות ונעטפים מייד בשמיכות צמר עבות,הצוות הרפואי דואג לחבר אותם למוניטורים משוכללים שמציגים על הצג כל מיני מספרים שלא הכי מובנים לבני המשפחה שמציצים מבעד לסורגי החלון מחוץ למבנה המאולתר הזה.
הרופאים דואגים לייצב את לחץ הדם שיורד בהתמדה ובנחישות ובמקביל מנסים להרגיע את המשפחה הקרובה, הימים הראשונים הם בלתי נסבלים ממש כ5 או 6 ימים של חום בלתי נתפס ממש אבל אז אמורה להגיע התייצבות או חלילה התדרדרות שאת סופה אי אפשר לעצור.
בסביבות עשרים אחוז מהילדים שמגיעים למקום הזה לא מצליחים להתגבר על המחלה ונפרדים מאיתנו.
לפעמים מקוממת המחשבה שבטיפול פשוט יחסית ולא נכי מתוחכם או יקר ניתן להציל חיי אדם במקומות חשוכי אל.
Rue de Lausaane 78 Geneva
כמה רחוק המקום המצוחצח הזה והעיר הנוצצת בעלת הניחוח היוקרתי מהכפר השומם הזה בקמבודיה.
למעשה מכאן מהמשרדים של הסניף המרכזי של הארגון המיוחד הזה יוצאים הנחיות והוראות ובעיקר סיוע מוניטרי לרחבי תבל ולמקומות שכוחי אל נשלחים מלאכים בלבן שמנסים לפחות להציל את תדמית האדם במאה העשרים ואחת.
MEDECINS SANS FRONTIERS
ארגון שנוסד לפני כעשרים ומשהו שנים על ידי צרפתי שכיום משרת כשר חוץ בממשלתו של סרקוזי באליזה.
ברנאר קושניר
לפחות אי אפשר להגיד שכל הצרפתים חיות אדם ושונאי ישראל.
כמה טוב לדעת שיש עוד אנשים בעלי שליחות הומנית על הכדור שלנו

תגובות