שירים

התעלות - חלק ד - החלפות מהירות

מומלץ לקרוא את החלקים הקודמים כדי להבין את הסיפור.

התעלות – פרק ד – החלפות מהירות

נורם התעורר לקול קללות רמות מכיוון המעבדה. הוא שפשף את עיניו וניסה להתעורר מספיק כדי להתמודד עם מה שללא ספק מצפה לו שם. הוא נכנס למעבדה ומצא שם את ברט, עדיין מקלל בקולי קולות, ומתקתק בעוצמה מופרזת מעט על מקלדת העמדה שלפניו.

"הי ברט, הכול בסדר? מה קרה?"

"רעידת אדמה מטופשת אחת. אחת! קטנה בסך הוכל! והנה, צריך להתחיל הוכל מהתחלה!" הוא הצביע בייאוש אל מסך העמדה, ונורם ראה את שאריות כפר הסרטנים הקטן שהושמד לחלוטין ע"י סלעים נופלים.

"וואו. זה נראה לא טוב. יש ניצולים?" נורם ניסה להזיז את זווית המצלמה כדי לסקור את האזור, אבל ברט כיבה את המסך וקם מכיסאו.

"לא, זה אבוד. אני אצטרך להתחיל מחדש. ראיתי מושבה של לטאות שנראות מבטיחות. אפילו יש להן דם חם. מה חשבתי לעצמי עם הסרטנים האלה? הפעם הבאה תהיה טובה יותר..." ברט המשיך למלמל לעצמו כשהתיישב מול עמדת עבודה אחרת והחל להקליד נתונים, כמעט בהיסח הדעת.

נורם משך בכתפיו וחזר לעמדה שלו. עברה קצת יותר משנה מאז שהתחיל בפרויקט, וההתקדמות הייתה מכובדת מאד. זוג הפרימאטים שלו היו כעת משפחה, והתינוק הקטן כבר זחל והסתובב להם בין הרגלים. בינו לבין עצמו נורם קרא לו 'איגון', כשם בנו הבכור, חזרה בכוכב הבית.  הם למדו כבר לשמור על האש שלהם דולקת במשך הלילה, ולרוב גם במשך היום שאחריו. הם למדו להיזהר מהאש, ואפילו התינוק כבר למד שלא להתקרב אליה. הם למדו איך להשתמש במקל כדי להגיע לפירות הגבוהים – וזה היה אתגר אמיתי, שבסופו של דבר דרש מנורם ליצור מגע ישיר שוב, ולהראות להם כיצד לעשות זאת. כמובן, הם הסתתרו מאחורי סלעים ושיחים, ובוודאי חשבו שהוא לא היה מודע לקיומם ושהם רק עקבו אחריו, אבל נורם היה מודע לחלוטין ל'צופים' שלו.

הדוחות השבועיים שהיו מגישים בהתחלה הפכו לאיטם לדוחות חודשיים, ובקרוב יהפכו וודאי לדוחות שנתיים. לפחות, עבור נורם – נראה שברט חוזר לנקודת ההתחלה.

נורם העלה את דוחות ההתקדמות האחרונים שהגיש וניסה להחליט מה צריך להיות הצעד הבא. עמדו בפניו כמה אפשרויות: הדלקת אש ולא רק שימורה, יצירת גרזני אבן מאבני צור, או אפילו אולי התחלת גידול מזון ולא רק איסוף וצייד. למען האמת – אפילו אילוף או ביות בעלי חיים אחרים עמדה כרגע על הפרק. הוא העלה כמה קבצי הדרכה וחיפש את היתרונות והחסרונות של כל מסלול אפשרי – הנדסת תרבות הייתה עניין מורכב ועדין מאוד. אחרי הכול – אם יתקדם בכיוון הלא נכון הוא עלול לגרום לנסיגה, או לשינוי כללי של התרבות למשהו אחרי לגמרי.

ברקע, נורם שמע את ברט ממלמל לעצמו בעוד הוא מתחיל למלא את הדוחות הבסיסיים להתחלת עבודה עם גזע חדש, ולשם השעשוע, העלה את הקבצים ועקב אחרי עבודתו של ברט. נראה שהפעם דובר על מושבה של לטאות, בעלות דם חם ככל הנראה, שהראו יכולות מרשימות של צייד ואיסוף מזון כקבוצה. נורם התלבט לרגע אם להצביע לברט על העובדה שגם נמלים משתפות מזון בצורה דומה, והן אינן מועמדות טובות בשום עולם מוכר. אך החליט לתת לברט לעשות את טעויותיו לבדו.

הגיע הזמן לביקור נוסף אצל הקופים שלו, והפעם – הוא יביא איתו מתנה.


תגובות

רבקה ירון / .ליאור, .באתר יש תת-אתר / 07/01/2020 13:11
גלי צבי-ויס / נורם / 07/01/2020 14:00
יום טוב צבי / מעורר סקרנות / 08/01/2020 07:03