סיפורים

משחקים אסורים

 

 אביו של יואב היה שוטר סיור בשכונה בה הם גרים.יואב הוא ילד שמנמן עם עיניים כחולות.הוא וחבריך למדו ביחד מכיתה א בבית הספר היסודי ממלכתי

שברחוב המהפכה ,בית ספר ישן אבל מטופח יפה. בחצרו הגדול  התלמידים שחקו בהפסקות כל מיני משחקים.
  יואב תמיד השוויץ לפני חבריו שהוא למד לפרק ולהרכיב את האקדח של אביו.הוא עשה את זה בסתר כשאביו לא היה בבית.
  ביחד הם עברו הרבה חוויות נעימות. בקיץ, בחופש הגדול, היו הולכים כמעט כל יום לפרפרי העיר,שם ישנו אגם גדול בו הם שחו והשתוללו.בדרך חזרה הביתה היו קוטפים פרי מהעצים שבחצרים כדי לאכול,הכי הרבה אהבו לטפס על עץ תותים ולאכול את התותים.הם היו מגיעים הביתה אחרי  שקיעת השמש.בחורף היו מתגלשים עם המגלשה במורד הרחוב שליד הבית,משחקים בלוחמה עם כדורי שלג , עושים תחרות מבונה איש שלג הכי מצחיק.

יום אחד, כאשר היו בכיתה ז, דיברו ביניהם שבערב מתאספים אצל יואב כדי להכין ביחד את שיעורי בית.יואב גר בבית ישן בסגנון טורקי עם חצר מרובע באמצע וסביבו דירות מגורים,בדירה בת שני חדרים ומטבח בקומה השניה.בערב כולם הגיעו,נכנסו לחדר של יואב והתחילו להכין ביחד את שיעורי הבית.

ההורים של יואב לא היו בבית,  אמו היתה  זבנית בכל- בו גדול ועבדה במשמרת אחה"צ,את אביו ,הוא היה שוטר,קראו לו להגיע בדחיפות למשטרה ועדיין לא חזר הביתה,הוא הלך לבוש בגדים אזרחיים .

אחרי גמר השיעורים כולם נכנסו למטבח כדי לשתות ולאכול משהו. פתאום יואב אמר:אתם רוצים לראות איך אני מפרק ומרכיב מחדש את האקדח של אבא?. נעלם לכמה דקות ומופיע ובידו  אקדח בו מחסנית מלאה כדורים. הוא הוציא את המחסנית, פירק והרכיב את האקדח מחדש, כולם ישבו סביבו המומים,שלמה ישב על הכסא שליד הדלת המטבח.שלמה שאל את יואב:מה תעשה אם אביך יכנס עכשיו?.יואב ענה:ארה בו, הכניס את המחסנית  עם הכדורים באקדח ,דרך את האקדח ,כיוון אותו  לדלת הכניסה של המטבח ולחץ על ההדק,נשמע ירי,  שנייה לפני הירי אינסטנקיטיבי שלמה זז הצידה. כולם היו מפוחדים והתחילו לחפש את הקליע. הקליע נמצא בתוך המשקוף של דלת הכניסה למטבח מעל הכסא בו ישב שלמה.
אחרי כמה שנים, בהיותי בתעסוקה מבצעית,שירתי בגדוד"גדעון"של גולני,נודע לי שאבא של יואב נפטר.כשיצאתי לחופשת שבת ,באותו שבוע שאביו נפטר,נסעתי ליואב הביתה כדי לנחם אותו.בזמן שדיברתי איתו שמתי לב שחולצתו לא קרועה.כך נודע לי שההורים שלו אימצו אותו כאשר הוא היה בן כמה שבועות.

כל הזכויות שמורות לסולו א

תגובות