שירים

הרחקתו של מוטי ריקלין מן האתר

הרחקתו של מוטי ריקלין מן האתר

לפני שבועות אחדים פרסם מוטי ריקלין שיר פוגעני באתר על נאנסת. קבלנו כמה תגובות מאנשים שנפגעו ממילות השיר וטענו ששיר כזה אין לו מקום באתר - ובשום מקום ציבורי. גם אנחנו ראינו את הדבר כך וקראנו את מוטי לסדר. הזהרנו אותו, שבאם ימשיך לפרסם שירים בנוסח כזה, לא תהיה לנו ברירה אלא להרחיקו מהאתר.

אתמול מוטי פרסם שיר באותו נושא ואף הרחיב אותו, שם השיר:

"האנס אחלה הנאנסת מגעילה

בסופו של השיר ניסה מוטי להסביר 'למה התכוון המשורר', אבל הסבריו היו די מאולצים. גם לאחר ההסברים נשארות שורות אלו בלתי ניתנות להסבר אחר מאשר דוחה, מקומם ולמילים אלו אין מקום באתר.

כמה שלא ינסה להסביר - מילים אלו מדברות בעד עצמן. ישנם דברים שאי אפשר לפרסמם, גם לא בשם חופש הביטוי. יתכן ואנחנו לא מתוחכמים די הצורך כדי להבין את האירוניה בשיר, אבל קריאת השיר כפשוטו מעוררת סלידה. אין אנו מתייחסים כמובן לערכו הפואטי אלא לתוכנו.

למרות ההחלטה, גלי פנתה אל חברי האתר שיביעו את דעתם. ואנחנו היינו מקבלים את דעת הרוב גם אם היא הייתה נוגדת את דעתנו, אבל התוצאות מדברות בעד עצמן. 15 הצביעו בעד הרחקתו של מוטי רק 5 בקשו להשאירו ודם זה  בהסתיגויות מסויימות ו1 נמנע.

לאור הדברים האלו, ולמרות שאנחנו נמצאים בחודש אלול שהוא חודש הסליחות והרחמים, החליטה הועדה להרחיק את מוטי מהאתר, והשיר הזה ימחק. ישנם דברים שהם בגדר טאבו.

זהו מקרה חריג, אנחנו מאד נזהרים ואנו מפעילים את חרב יום הדין לעתים כמעט אפסיות. אנחנו מכבדים את דעותיו של כל אדם ומוכנים לקבל דעות שונות, אבל לא דברי בלע

המשיכו לכתוב ולהנות מהאתר - כי זה אתר נפלא. 

ואנחנו פונים אל מוטי, האתר שלנו קרוי 'דרך המילים' ודרך היא מקום ציבורי, יש לדרך שוליים ויש שטח שמעבר לשוליים. לעניות דעתינו שירך נמצא הרחק מעבר לשוליים. כמובן שאתה יכול להאשים אותנו בחוסר הבנה, בסתימת פיות וכיוצא בזה אבל זוהי דעתנו. אנחנו בטוחים שתמצא לך במה אחרת, יותר מבינה ומסבירת פנים לפרסם את שיריך.


בכבוד רב

ועדת האתיקה

תגובות